fbpx

תשואה יפה לקרנות ההשתלמות בחודש מאי

דירוג FUNDER-AdvizerLand | מעל אחוז בין הראשון לאחרון בהשתלמות כללי

מיכאל לוי , אתר FUNDER.CO.IL

מאי חודש עם כיוון מעורב. הטכנולוגיה תפסה כיוון משמעותי קדימה, על חשבון הסקטורים המסורתיים. הנאסד"ק-100 עלה החודש קצת פחות מ-8%, לעומת הדאו שירד קצת פחות מ-3.5%, S&P500 סגר סביב 0.5% עליה. כאמור עיקר העליות הגיעו מתחום הטכנולוגיה, התקשורת ומה שנקרא צרכנות לא בסיסית (Consumer Discretionary), בעיקר לאור הזינוק במניות שעוסקות ב-AI.

מבחינת אזורים גאוגרפיים, ברזיל עלתה החודש, ולעומתה מרבית השווקים הגדולים ירדו. סין מובילה את הירידות עם כמעט 10%, צרפת עם 6.5% ירידה בריטניה עם כמעט 6% ירידה וגרמניה עם כמעט 5% ירידה החודש. יפן שמסתובב סביב רמות שיא נסחרה סביב עליה של אחוז. גם השוק המקומי ירד החודש אולם בשיעור מינורי של כ-0.5%, כשמדד תא-90 עלה ב-2.9%.

הדולר התחזק החודש ביחס למטבעות האחרים בכ-3%. מבחינת סחורות ירידה חדה בנפט וגז של כמעט 10% ו-11.5% בהתאמה. כל הסחורות כמעט חוו ירידה החודש.

נתוני התשואה מראים שאנחנו מתחילים להתרחק מהטריטוריה השלילית. המקום היחיד שעדיין מציג נתונים שליליים הוא התשואה ל-12 חודשים אחרונים, נקווה שבקרוב נצא מהטריטוריה השלילית לגמרי.

השוק הפך ליקר יותר

עם פרסום התשואות של חודש מאי שוחחנו עם כמה מנהלי השקעות, לקבל תובנות מהם על החודש החולף והכיוונים להמשך.

ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה אמר כי "סביבת ההשקעות היום הינה מורכבת. מצד אחד ריביות גבוהות שלא נראו פה שנים, מצד שני שוק מניות גלובאלי שמזנק מתחילת שנה, עם עליות חדות במדדים מובילים כמו הנסד"ק בארה"ב והניקיי ביפן".

קלינסקי מציין כי "חלק ניכר מהעליות נובע מהטרנד החדש של טכנולוגיית ה- AI על נגזרותיה. הטרנד הזה הביא לעליות חדות בחלק מהמניות, כאשר אם מסתכלים רוחבית על תמחור השוק אל מול הרווחים של החברות, ניתן לראות שהעליות בשווקים התרחשו תוך התרחבות מכפילים, ולא עקב עליה ברווחיות החברות. במילים אחרות, השוק הפך ליקר יותר.

האם אתם נזהרים כעת יותר בהשקעה במניות?

"אם מסתכלים על מדד ה-S&P500 כסמן הימני של מדדי המניות בעולם, ניתן לראות שהתמחור שלו מתקרב כבר למכפיל 20, כלומר רמות גבוהות מאוד. וזאת על רקע סביבת ריבית של כ-5% וחששות להאטה כלכלית ואף מיתון בהמשך (כפי שגם מתמחר שוק האג"ח).

"נוסף על כל אלו, האינפלציה עדיין איתנו. אומנם עברנו את שיא האינפלציה, והמגמה היא ירידה, אך עדיין סביבת האינפלציה עדיין גבוהה והאינפלציה דביקה, כלומר יורדת לאט וקשה להחזיר אותה ליעד של 2% אינפלציה.

ולראיה, הפד אתמול אומנם השאיר את הריבית ברמות של 5-5.25%, אך נתן תחזית לעוד 2 העלאות ריבית בהמשך (0.5% במצטבר), שכן האינפלציה עדיין דביקה כאמור ויורדת בקצב איטי מידי. נוסף על כך, הוא הדגיש כי הריבית תישאר גבוהה לאורך זמן (Higher for longer)".

אז מה זה אומר לגבי סביבת ההשקעות?…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

 

תמיד כאן לשירותכם: