fbpx

5 סיבות להשקיע במניות הטכנולוגיה

מבט חטוף על שוקי המניות מגלה תופעה מעניינת: מניות חברות הטכנולוגיה מובילות את השווקים להתאוששות מרשימה מתחילת השנה, כאשר מדד הנאסד"ק רשם עלייה של קרוב ל-40% במחצית הראשונה של 2023

אתר מגזין בית השקעות IBI

בשיאה של האופוריה בענף ההיי-טק, שודרה ב"ארץ נהדרת" סדרת מערכונים מבריקה, שתיעדה את תרבות ה"הייטקס" ששררה בענף בשנים האחרונות – מהתחרות האגרסיבית על עובדים, דרך השכר ושלל הפינוקים ועד לרעיונות המגוחכים של היזם נדיר אקרמן (אודי כגן). אם היה מצולם היום פרק נוסף בסדרה, סביר להניח שהאווירה במשרדי חברת Webos הפיקטיבית הייתה קצת שונה: בשנה האחרונה, חברות ההיי-טק מסתגלות לעליית הריבית וההאטה העולמית, והמשמעות היא התייעלות בכל החזיתות – מפיטורי עובדים, דרך העלמת הפינוקים ועד לצמצום שטחי המשרדים.

אבל כשמסתכלים על שוקי המניות, מגלים תופעה מעניינת: מניות חברות הטכנולוגיה מובילות את שוקי המניות להתאוששות מרשימה מתחילת השנה, כאשר מדד הנאסד"ק רשם עלייה של קרוב ל-40% במחצית הראשונה של 2023. את המשקיעים המנוסים זה פחות מפתיע, שכן ביצועי שוק המניות מקדימים הרבה פעמים את אלה של הכלכלה הריאלית. מניות הטכנולוגיה מאפיינות תיק השקעות מנייתי, ויש לכך כמה סיבות:

1. פוטנציאל תשואה לאורך זמן
נתוני העבר הוכיחו שמגזר הטכנולוגיה מספק תשואה עודפת לאורך זמן. כשבוחנים את התשואות לאורך זמן, רואים שמדד מניות הטכנולוגיה, נאסד"ק 100, יותר מהכפיל את ערכו ב-5 השנים האחרונות (עלייה של 109.3%, נכון ל-20.6.23). לשם השוואה, מדד S&P500 עלה באותה תקופה ב-59.3%, מדד תל-אביב 125, המאגד את 125 החברות הגדולות בבורסה בתל-אביב, עלה ב-32.4%, מדד דאו-ג'ונס עלה ב-38.4% ומדד יורו סטוקס-50, הכולל 50 מהחברות הגדולות בגוש היורו, עלה ב-25.9%.

2. הגודל כן קובע
ההיי-טק הוא הסקטור הגדול ביותר בשוקי המניות, בפער – לדוגמה, המשקל של מניות ההיי-טק במדד S&P-500, המאגד את 500 החברות הגדולות ביותר (בשווי שוק) בבורסה האמריקאית, הוא 28.6% – הרבה יותר מכל מגזר אחר. וזה עוד בלי לכלול את מגזר הטלקום, שמהווה כ-8.75%. לשם השוואה, מגזר השירותים הפיננסיים, הכולל את הבנקים ובנקי ההשקעות הגדולים, מהווה רק כ-12.01%, חברות התעשייה מהוות כ-8% מהמדד, חברות האנרגיה מהוות כ-4.17% מהמדד.

3. הביקוש לא מסתיים לעולם…
4. חשיפה לחו"ל לטובת פיזור סיכונים….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות IBI

תמיד כאן לשירותכם: