fbpx
משפחה

תכנון והכוונה ליציאה לפנסיה יכולים לשנות מציאות בראייה עתידית של כלכלת המשפחה

מאיר זכריה, מנכ"ל הכוונה לפנסיה מבית אלטשולר שחם, על ההחלטות החשובות שצריך לקבל עוד לפני היציאה לפנסיה ועל תכנון מותאם לצרכי המשפחה

זיו וולף , אתר ביזפורטל

"לפנסיה לא יוצאים, פנסיה מתכננים". זהו אחד המשפטים המזוהים עם מאיר זכריה. זכריה הינו בעל ניסיון של כ-25 שנים בענף הפנסיה, ובמרוצת השנים כיהן במגוון תפקידי ניהול במבטחים הוותיקה ומקפת הוותיקה, וכן עסק בהקמה וניהול של קרנות הפנסיה של אלטשולר שחם. החל מ-2013 עוסק זכריה בתכנון והכוונה פנסיונית. "היציאה לפנסיה זה פעם בחיים ולכל החיים", הוא מוסיף.

"תהליך היציאה לפנסיה הוא תהליך מורכב, המלווה בשלל רגשות, חששות ושאלות כגון איך החיים צפויים להשתנות, מה יהיו מקורות ההכנסה מעתה ואילך ועוד. מעבר לשאלות הללו, אנו עדים לתהליכים כמו התארכות תקופת העבודה ויותר לקוחות שבוחרים להמשיך לעבוד ולקבל פנסיה במקביל, והכל מלווה בעלייה בתוחלת החיים וביוקר המחיה ושינויים בצרכים והעדפות. תהליכים אלה מצריכים תכנון עבור צרכי המשפחה בהווה ובעתיד, בדמות אופן וסדר מימוש החיסכון הפנסיוני והפיננסי כך שיהיה מותאם לצרכים ולהתפתחויות הצפויות בטווח ארוך.

"לתכנון היציאה לפנסיה יש ערך כלכלי משמעותי בהיבט ההכנסה, בנסיבות של אירוע ביטוחי חלילה, בתחום המיסוי, בהתאמה לתוחלת החיים הצפויה וכמובן גם בהיבט הבין דורי – והכל בהתאמה אישית לצרכים ולנסיבות.

מסלול פאסיבי מדדי מניות – אלטשולר שחם
"חשוב לדעת, שניתן ליהנות מחיסכון במס כמעט בכל שלבי המעבר מעבודה לפנסיה – החל מטיפול בפיצויים ממעסיק בסיום העבודה, דרך הפנסיה החודשית ועד לשלב ההורשה וההעברה הבין דורית. על מנת לבצע תכנון נדרש איסוף מסמכים של סיום עבודה בעבר ובהווה, הגדרת צרכי מחיה שוטפת, מקורות ההכנסה והתאמה למבנה ההוצאות השוטפות, בחינת התיק הביטוחי והפיננסי ו….

תכנון נכון יכול לסייע לגמלאי/ת ולמשפחתם בהיבטים הבאים:

ודאות ושקט נפשי: מה צפוי ואילו פעולות כדאי לבצע ומתי?
ניצול של הטבות מס בשלבים שונים….
חיסכון והגנה על נכסי המשפחה, ופוטנציאל כלכלי של התא המשפחתי בעת הורשה….
בניית סדר פעולות בעת מימוש כספי החיסכון….
בניית תכנית יציאה לפנסיה (בידיעה שיש דברים שלא ניתן לשנות)….
תכנון העברה בין דורית והורשה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

משפחה
תמיד כאן לשירותכם: