fbpx
אבנים מאוזנות

10 המדינות שהכי טוב לפרוש בהן לפנסיה

מאות דירגו ובחרו: אלה המדינות שהכי שווה לבלות בהן את השנים המאוחרות יותר של חייכם. לאיזה מקום הגיעה המדינה השכנה?

עמית קוטלר, אתר passportnews.co.il

מי מאיתנו לא חולם על יציאה לפנסיה באי בודד, או סתם בסביבה קצת יותר רגועה מזו שעלולה להיות לחוצה ומלחיצה בישראל. אתר International Living ביצע סקר שעל פיו הופק "מדד הפרישה העולמי" לשנת 2024, המסכם את עשר המדינות שהכי טוב לפרוש בהן לפנסיה.

המדד מתבסס על אפשרויות דיור, יוקר המחייה, אפשרות לקבלת ויזה, מזג האוויר, עוצמת הקהילה, שירותי הבריאות ועוד. יצוין כי האתר הוא אמריקאי ועל כן בדק רק אפשרויות מחוץ לארה"ב.

לפי שקלול של הציונים בסעיפים השונים, הזוכה במקום הראשון היא קוסטה ריקה. מיד לאחריה פורטוגל, מקסיקו, פנמה, ספרד, אקוודור, יוון, מלזיה, צרפת וקולומביה.

מעניין לראות את הציונים בהן כל אחת מהמדינות הובילה. במחירי הדיור מלזיה היא המובילה, בקלות קבלת הוויזה – פנמה, ביוקר המחיה – קולומביה, בשירותי ממשל נגישים, בשירותי הבריאות ובמזג האוויר – פורטוגל, אך כאמור בשקלול הסופי קוסטה ריקה זכתה לציון הגבוה ביותר.

"יוקר המחייה נמוך ב-50% מארה"ב"
על יוון שכנתנו, המדינה הקרובה ביותר לישראל בדירוג, נכתב: "לא מפתיע שבשנים האחרונות יוון התגלתה כאחד מיעדי הפרישה הבולטים עבור רבים. מחירי הדיור ביוון נמוכים ב-75% מהמחירים בארה"ב, יוקר המחיה נמוך בין 30% ל-50% מאשר בארה"ב.

"יוון היא אחת המדינות הבודדות המאפשרת קבלת 'ויזת זהב' על בסיס רכישת נכסים ולא על השקעה גדולה בעסק", הוסיפו באתר International Living שהגיש את הדוח.

רשימת המדינות המלאה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר passportnews.co.il

 

 

אבנים מאוזנות
תמיד כאן לשירותכם: