fbpx

לאן הולך שוק ההון ? תחזיות המומחים הבכירים בשוק ההון לשנת 2024

תחזיות בתי ההשקעות וחברות הפנסיה לשנת 2024 >> מה תהיה ההשפעה הפיננסית הנרחבת של המשך הלחימה בעזה? האם ההאטה הכלכלית הגלובלית צפויה להימשך וכיצד זה ישפיע על השווקים בעולם? אילו מניות צפויות לזנק, ומה יעשה נגיד בנק ישראל עם הריבית בשנת 2024? היכונו להפתעות!

דניאל דותן, אתר FUNDER.CO.IL

שנת 2024 נפתחה עם החלטה דרמטית של נגיד בנק ישראל, אשר הוריד את הריבית ב־0.25% לרמה של 4.5%, הורדה ראשונה של הריבית מאז משבר הקורונה במרץ 2020, לאחר 10 העלאות ריבית רצופות ו־5 פעמים שבהן הריבית נותרה על כנה.

בבנק ישראל ציינו כי מדובר בהפחתה ראשונה של הריבית לשנת 2024, וכי צפויות הפחתות נוספות במהלך השנה, החלטה המגיעה על רקע התחזיות לאינפלציה, לדברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, וההערכות כי היא תשוב ליעדה כבר במהלך הרבעון הראשון של השנה.

התחזית המקרו־כלכלית שפורסמה ב־1 בינואר על ידי חטיבת המחקר בבנק ישראל, נבנתה על בסיס ההנחה כי ההשפעה הכלכלית הישירה של המלחמה הגיעה לשיאה ברבעון הרביעי של 2023, ועל אף שההשפעה תימשך עד לסוף שנת 2024, עצימותה תלך ותפחת. בהתאם להנחות אלו, החטיבה הותירה את תחזית הצמיחה על 2 אחוזים בכל אחת מהשנים 2023 ו־2024, ועל 5 אחוזים בשנת 2025.

עוד על פי תחזית בנק ישראל, שיעור האבטלה הרחבה צפוי לעמוד על 5.3% בממוצע בשנת 2024 ועל 3.2% בשנת 2025. האינפלציה השנתית צפויה לעמוד ברבעון הרביעי של 2024 על 2.4% ובזה של־2025 על 2%, והריבית תעמוד בממוצע ברבעון רביעי של 2024 על 3.75% או 4%, תוואי ירידה מתון יותר מזה שהשוק מעריך.

מהן תחזיות השווקים לשנה הקרובה? שוחחנו עם אנליסטים ויועצי השקעות בכירים מבתי ההשקעות ומחברות הפנסיה והביטוח:

ד"ר רון אייכל, כלכלן מאקרו וחבר ועדת השקעות, איילון קרנות נאמנות:

"המצב המלחמתי במשק יוצר עלייה ברמת הסיכון עם אי ודאות לגבי סוגי התרחישים, תוך חולשה של הפעילות הכלכלית. להערכתנו, המלחמה תסתיים באמצע 2024, כאשר בנק ישראל יפחית את הריבית כבר ברבעון הראשון של השנה, לפני העולם, עקב העובדה כי האינפלציה פחות מאיימת ושער החליפין של השקל כנגד הדולר הוא נוח למדי. עם זאת, אנו מעריכים כי האינפלציה תגבר במחצית השנייה של השנה, במקביל להתעוררות הביקושים הן לשירותי תיירות והן לדיור. הצמיחה בשנת 2024 צפויה להסתכם ב־1.8%, האינפלציה ב־2.7% וריבית בנק ישראל תופחת לכדי 3.5% בסוף השנה. באשר להשקעות, במחצית הראשונה צפויים קשיים, אולם בתסריט זה הן שוק המניות והן שוק האג"ח עשויים לתפקד טוב במחצית השנייה של השנה".

ארז וילף, מנהל השקעות בכיר, אלטשולר שחם:
״האמון של המשקיעים בפד ובבנקים המרכזיים, כאשר תווי הריבית צופה הורדות ריבית באופן עקבי, והגעה ליעד האינפלציה של הפד שימשיך לתת רוח גבית לשוק המניות והחוב. זאת לצד סקטור הטכנולוגיה שימשיך לייצר ערך לפירמות והמשקיעים. חשוב לזכור שכמות הכסף של משקיעים בפיקדון חסר סיכון נמצא ברמות השיא שלו, במהלך של ריבית יורדת האלטרנטיבה של השקעה בפיקדונות יורדת, ובסופו של דבר הכסף הזה …..

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

 

תמיד כאן לשירותכם: