fbpx
מיואש מול מחשב

עקיצת הפנסיה: בואו לעשות מכה. עליי

הטיקטוק מתפקע מסרטונים של צעירים שמבטיחים לעזור לכם להשיג רווח מהיר, רק קנו את הקורס שלהם ותמשכו את הפנסיה

מוסף כלכליסט

זה תמיד נראה אותו הדבר. גבר צעיר יושב מול מיקרופון. חולצה לבנה צמודה, שרוולים קצרים. הוא יושב בזווית של 45 מעלות למצלמה, כלומר לא פונה אליה, אלא למישהו שנמצא לידה, שמראיין אותו, לכאורה. אני אומר לכאורה, כי אף פעם לא רואים את ה"מראיין" הזה, ולעתים נדירות ממש שומעים אותו. ספק אם הוא קיים בכלל. על השולחן מול ה"מרואיין" יש מחשב נייד. מאחוריו כוננית עם כמה ספרים שהונחו ברישול. כתוביות לבנות גדולות רצות על המסך, למקרה שאתם צופים בו בשירותים על מיוט. ואז האיש מתחיל לספר: "לקחנו עסקה וקנינו את NIO בשער 4.3 דולר. מכרנו אותה שהיא היתה ב־63 דולר. אנחנו מדברים פה מעל 1,500% בעסקה אחת בשמונה חודשים" (הטעויות במקור. לא נגעתי).

דין ומיק יושבים ומדברים ל"מראיינת". היא קיימת, הפעם, אבל רואים רק את הכתף שלה, והיא לא מוציאה מילה מהפה. ההמצאה המשונה של תפקיד המראיינים נועדה, כנראה, לתת לסרטונים מהז'אנר הזה ארשת של חשיבות ואמינות. בכל מקרה, זה מה שהיה להם להגיד הפעם: "אנחנו אומרים, בואו תמשכו את הפנסיות, לא משנה באיזו נקודה אתה נמצא. כי בסוף ברגע שאת עם הגב אל הקיר כל החבר'ה שלנו שאין להם כסף הם ככה עושים את הדברים. ההחלטות הם נורא נורא מהירות. לאלה שיש את הכסף יותר קשה. זה דווקא להצמיד את הגב אל הקיר. ועכשיו את יודעת שאין לך פנסיה, משכת אותה וכל פעם תמשכי אותה, ואם את חזקה מנטלית את תעשי פעולות הרבה יותר גדולות, אבל אני אגיד לך יותר מזה — אם להגיד את האמת אני לא סומך על הפנסיה. אני לא יודע מה בסוף יהיה עם החברה הזו שאני מפקיד שם את הפנסיה, אני לא יודע אם אני אקבל אותה בסוף, ואני מעדיף במקום לקבל את הקצבה העלובה הזו של לא יודע כמה 8-7-6-5-4, לייצר מזה נכסים ששווים כמה מיליונים טובים ולקבל עשרות אלפים בשכירות. הפנסיה הזו זה בעצם כסף שהוא שלך, למה לא לייצר כסף מהכסף שיש לך?". 44 שניות שהן סוג של זרם תודעה.

היה אפשר לפטור את זה במשיכת כתפיים. להגיד שמדובר בסך הכל בשני חבר'ה צעירים שמחפשים טרף קל. לסרטון הזה יש אומנם 25 אלף צפיות, אבל אלה רק 25 אלף צפיות. פחות ממאות אלפים או מיליון צפיות בטיקטוק זה לא באמת ויראלי.

זה מה שחשבתי בהתחלה, כשהחלטתי להתעלם מזה ועברתי הלאה, לסרטון הבא. אבל אז הבנתי שאני טועה. כי הסרטון הזה זכה להרבה מאוד סרטוני תגובה, של אנשים שהסבירו מדוע העצה של דין ומיק מסוכנת מאוד, ספק אם היא עומדת בכללי הרגולציה, ולמה אסור להקשיב לה בשום פנים ואופן. דין ומיק עפו על זה, השתמשו בטראפיק של מי שיצא נגדם ויצרו סרטוני תגובה משלהם, שבהם התעקשו על העניין הזה עם הפנסיה והסבירו מדוע מי שרוצים לעשות כסף גדול לא יסתפקו בכסף הבינוני שיקבלו בעתיד. זו לולאה שמזינה את עצמה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: