fbpx

הפניקס חתכה עמלות לסוכנים וניוד הלקוחות אליה צנח

חברת הביטוח הראשונה שהודיעה על הפחתת עמלות לסוכנים רשמה בינואר את החודש הרע ביותר בהצטרפות לקוחות מאז 2021. הראל, היחידה שלא הורידה עמלות, רשמה ניוד שיא. האבסורד: ביצועי ההשקעות של הראל חלשים משמעותית מאלו של הפניקס

אלמוג עזר, אתר כלכליסט

אירוע שולי לכאורה בעולם הפנסיה מדגים בצורה מיטבית את החולי המרכזי שלו: המוטיבציה של סוכני הביטוח בבחירת הגוף שינהל את הפנסיה עבור הלקוחות שלהם. בחודשיים האחרונים שיגרו חלק מחברות הביטוח את טבלאות העמלות שלהן לסוכנים, שמהן עולה כי הן מתכוונות לקצץ במאות שקלים בעמלות החד־פעמיות הניתנות עבור העברת לקוח אל קרן הפנסיה שבניהולן.
הראשונה שעדכנה את העמלות היתה חברת הביטוח הפניקס. כבר בסוף 2023 שלחה הפניקס הודעה לסוכנים שלה כי מעתה לא תשלם עמלה עבור העברת לקוח שמשתכר עד 5,400 שקל בחודש, זאת לעומת עמלה של עד 600 שקל שהפניקס היתה משלמת בעבר לסוכן על כל לקוח בשכר זה. עבור לקוחות בעלי שכר גבוה יותר, העמלה התכווצה אף יותר. לדוגמה, עבור שכר של 17,300 שקל העמלה קטנה בכמעט 1,000 שקל, מ־5,760 שקל ל־4,790 שקל וכך הלאה…..
הסיכון שבשינוי הכללים
הפניקס היתה, כאמור, הראשונה לקצץ וככל הנראה גם זו שקיצצה באופן החד ביותר. חברת הגמל והפנסיה של הפניקס, בניהולו של אור חרוש, לקחה סיכון בהורדת העמלות והמוטיבציה של הסוכנים, ונראה כי הסיכון התממש מהר מאוד. מבדיקת נתוני קרנות הפנסיה עולה כי בחודש ינואר 2024 הועברו להפניקס לקוחות בהיקף של 173.6 מיליון שקל — היקף הלקוחות הנמוך ביותר מאז מרץ 2021 ונמוך ב־230 מיליון שקל מהלקוחות שעברו לקרן בחודש שלפני כן. ….
הפניקס לא לבד, גם חברות הביטוח מגדל, כלל ומנורה מבטחים יישרו קו ופנו אל הסוכנים בימים האחרונים ועדכנו אותם על שינויים בעמלות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

 

תמיד כאן לשירותכם: