fbpx
מבוגרים על אופנוע

הפנסיה שלכם לא מספיקה? מה אפשר לעשות ועוד טיפים לחסכון בפנסיה

איציק בן ארויה, יועץ פנסיוני בראיוןTV על – טעויות שאסור לעשות בחיסכון הפנסיוני, על קצבה בפרישה לעומת משיכה חד פעמית, על שיקולי מיסוי ועל ענייני המס שחשובים בחיסכון הפנסיוני ובפרישה
צחי אפרתי , אתר ביזפורטל

הפנסיה של רבים לא תספיק להם, אבל ישראל במצב טוב לעומת העולם וצריך לזכור את זה – בעוד שבעולם אין חובה להפרשה לפנסיה אצלנו זה חוק. זו חובה. שיעור ההפרשה גבוה וזה מוביל למצב של חיסכון מוגבר, הצעירים יהיו בפנסיות גבוהות שיגיעו ל-80% ויותר מהשכר שלהם לפני הפנסיה. המבוגרים (תלוי בגיל כמובן) עם קצבה נמוכה יותר.
יש כמה עקרונות בסיס שיביאו אתכם לחיסכון יעיל. עדיף שלא למשוך את הפיצויים ולהמשיך ולחסוך גם בתקופות שאתם בין עבודות. חשוב לבדוק את מסלול ההשקעה ובאם הוא לא תואם את הסיכון והסיכוי שלכם לשנות אותו. יש גם חשיבות גדולה לחסכונות במקביל – רבים חוסכים בקופות גמל, פוליסות חיסכון וקרנות השתלמות. יש מכשירים עם יתרונות מיסויים ברורים לשלב הפרישה או לפני – מגיל 60 ומעלה. חשוב לדעת לנצל אותן.

ובכלל – אתם מתכננים לפרוש – איך למשוך את הכספים שלכם – באופן חד פעמי או בקצבה שוטפת? לכל מכשיר יש יתרונות מיסויים אחרים. ויש חשיבות לבחון את כל המכלול בהיבט מקיף. בדרך הזו אתם תחסכו מס והקצבה והמשיכה יהיו יעילות עד כמה שאפשר. על כל אלה ועוד התראיין איציק בן ארויה, מומחה לייעוץ פנסיוני באולפן ביזפורטל, הנה הראיון המלא:

 

לחץ כאן לצפיה ססרטון של אתר ביזפורטל
https://www.youtube.com/watch?v=AFU3a84Qvts&t=14s

 

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: