fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

מתי מפעילים את הביטוח הסיעודי?

למרות שרובנו מבוטחים בביטוח סיעודי, חברות הביטוח לא ששות לשלם. עו"ד אורן מעוז, מומחה לתביעות סיעוד,
על התרגילים והתירוצים והדרך לקבל את מה שמגיע לנו

אתר מעריב, בשיתוף אוביטר

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר רבים מאיתנו מבוטחים בביטוח סיעודי, בין אם דרך קופת החולים ובין אם דרך חברת ביטוח פרטית. למרות זאת, ברגע האמת נרגע שהחברות המבטחות יעשו ככל הניתן על מנת למנוע מאיתנו את המגיע לנו. עו"ד אורן מעוז, מומחה לתביעות סיעוד, מזהיר מפני התרגילים והתירוצים שצפויים לתובעים וגם מספק תובנות כיצד יש לפעול בצורה הנכונה ביותר. "רבים חושבים", פותח עו"ד מעוז, "כי ביטוח סיעודי מיועד לאנשים מבוגרים, אבל לא רק. מדובר בביטוח הנותן מענה גם לילדים בגיל הרך עם תסמונות כמו אוטיזם, יש ילדים שהם על הרצף בתפקוד נמוך, והביטוח הסיעודי נותן מענה כספי חודשי גם לילדים אלו".

מה מגד כמצב סיעודי?
עו"ד מעוז: "ההגדרה המוכרת בפוליסת הביטוח של קופות החולים, ובכלל בפוליסות הפרטיות, היא כאשר המבוטח מוגבל ב-3 מתוך 6 פעולות יומיומיות. מדובר בפעולות בסיסיות כמו לקום ולשכב באופן עצמאי, ניידות בתוך הבית, אכילה ושתייה בצורה עצמאית, שליטה על סוגרים. לצד זאת, יש הגדרה נוספת אלטרנטיבית הנקראת 'תשוש נפש'. זו הגדרה התקפה במקרה שבו אדם סובל מירידה קוגניטיבית כמו דמנציה או אלצהיימר, אז חברות הביטוח מכירות בכך באופן עצמאי כסיעודי". האם באמת רובנו מבוטחים בביטוח סיעודי?
עו"ד מעוז: "פוליסות פרטיות כבר לא משווקות, אך רבים מבוטחים באמצעות קופות החולים".לדברי עו"ד מעוז, רבים מהמבוטחים הפונים לחברות הביטוח ברגע האמת נתקלים בניסיונות ובתרגילי חקירה שונים בניסיון שלא לשלם את דמי הביטוח כנדרש….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר מעריב

 

 

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: