fbpx
אצבע מצביעה על גרף

סיכום חודש מארס 2024 – שוק ההון

למרות כל מה שקרה במדינה השנה והסיכונים הגדולים שעוד עומדים בפנינו, שוק ההון הישראלי מפגין עוצמה יחסית, אך השאלה המרכזית שצריכה להישאל היא – האם מדובר במגמה ברת קיימא? בארה"ב בכירי הפד חוזרים ואומרים שהריבית לא תתחיל לרדת, עד שנגידי הבנק המרכזי לא יחשבו שהאינפלציה התייצבה לחלוטין.

מאת דוד בראל, בית השקעות ילין לפידות

ארה״ב – למרות עלייה קלה ומפתיעה באינפלציה, שוק המניות ממשיך לדהור, על אף שנדמה שהריבית הולכת להיוותר "Higher for Longer"

אחרי עלייה של כ-6% בחודש פברואר, המדדים המובילים בשוק האמריקאי סיימו את חודש מרץ בעלייה צנועה יותר.

מדד הנאסד״ק עלה בחודש מרץ בכ-1.8% ״בלבד״ וסגר רבעון מצוין עם עליה מצטברת של כ-9.2%, על רקע המשך העליות במניות הטכנולוגיה הגדולות, בדגש על אלו שתחום פעילותן העיקרי נוגע לתחומי הבינה המלאכותית….

אירופה – האינפלציה ממשיכה להפתיע לטובה ולרדת מעבר לציפיות, אך בסקטור השירותים היא נותרה "דביקה". האם האיחוד האירופי לקראת הורדת ריבית?

שוק המניות האירופי פתח את שנת 2024 בסערה עם עליות חדות במרבית המדדים המובילים, על רקע נתוני האינפלציה, שממשיכה במגמת האטה במרבית המדינות, ובחודש מארס כבר ירדה לשיעור של 2.4% בחישוב שנתי (לעומת צפי לירידה לשיעור של 2.6%).

נתונים אלו, לצד המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם והציפייה להמשך ירידה בריבית, היו מהגורמים שדחפו את המדדים לחודש חזק נוסף ולרבעון מצוין, שהסתיים בעלייה דו ספרתית ביורו-סטוק 500….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות ילין לפידות

 

אצבע מצביעה על גרף
תמיד כאן לשירותכם: