fbpx

ביהמ"ש אישר להעביר כספי ביטוח של מנוח לאשתו – למרות שלא הוגדרה כמוטבת

בית המשפט קיבל את תביעת האלמנה והורה באופן יוצא דופן להעביר לה כספי ביטוח שהבעל המנוח הותיר, על אף שרשם את אחותו כמוטבת בחברת הביטוח שנים רבות קודם לכן, בטרם היה נשוי. השופטת: "במהלך השנים נראה כי נשתכחה מליבו של המנוח אותה פוליסת ביטוח, ומשכך לא טרח לערוך בה כל שינוי"

ליטל דוברוביצקי, אתר YNET

בית משפט לענייני משפחה בתל אביב אישר לאחרונה להעביר כספי ביטוח לאדם שלא הוגדר כמוטב שלהם, וקבע כי "טוב יעשו חברות הביטוח לו מעת לעת יאמצו להם מנהג לשלוח למבוטחים מכתב ביחס לזהות המוטבים המופיעים בפוליסה".
במקרה זה, בית המשפט אישר למעשה להעביר כספי ביטוח שבעל הוריש לאשתו, על אף שהוא רשם את אחותו כמוטבת של הכספים בחברת הביטוח. השופטת התבססה בהחלטה על ההשערה, ולפיה המנוח ככל הנראה שכח את מי רשם כמוטב בחברת הביטוח עקב הזמן הרב שחלף, ומנגד ביקש בצוואתו להעביר לאשתו את כל רכושו – ובכלל זה כספי הביטוח.
מפסק הדין עולה כי אחות המנוח נפטרה לפני כ-26 שנה, וילדיה – היורשים החוקיים של כספי הביטוח – כלל לא הביעו עמדה במשפט. במקרה זה הבעל הלך לעולמו לפני כשנתיים. ניתן צו לקיום צוואת המנוח, שלפיו התובעת, רעייתו, היא הזוכה הבלעדית בעיזבון המנוח.
רעייתו של המנוח פנתה לחברת הביטוח בבקשה לקבלת הכספים המגיעים לה, בעקבות פטירתו של בעלה על פי צוואתו. חברת הביטוח סירבה בתחילה להעביר את כספי הביטוח לידי הרעיה, בטענה שיש לפעול על פי תנאי הפוליסה ולהעביר את הכספים ליורשיה של המוטבת כפי שנקבע בטופס המוטבים. כלומר, ליורשים של אחות המנוח שנקבעה כמוטבת שנים רבות קודם לכן, בטרם המנוח היה נשוי. בסופו של יום …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה האתר YNET

 

תמיד כאן לשירותכם: