fbpx
תמיכה

ביטוח תאונות לילדים: עו"ד אימבר גולן פרטוש, מומחית בדיני נזיקין, מסבירה מהן הזכויות שלהם במקרה של תאונה

בין אם מדובר בבילוי בגינה, בטיול רגלי או בכלל, זהו מקום ליצירת זיכרונות וחוויות נעימות. מנגד, בכל מקום יכולה להתרחש תאונה והילדים עלולים להיפצע. לפי נתוני משרד החינוך, בשנת שעברה נפצעו יותר מ-21,000 תלמידים בתאונות בבתי הספר ובגנים. חלק מהתאונות התרחשו בזמן הלימודים אחרות במהלך פעילות מחוץ לשטח בית הספר.

אתר מעריב, בשיתוף אוביטר

במקרים רבים משולם פיצוי כפול. לדברי עו"ד אימבר גולן פרטוש, מומחית בדיני נזיקין, חשוב כי הורים יכירו את הזכויות שיש לילדיהם במידה והם נפצעים הן בשעות הלימודים והן מחוצה להן.
לפי עו"ד גולן פרטוש, כלל התלמידים בישראל מכוסים בביטוח תאונות תלמידים, החל מגיל 3 עד סיום הלימודים בבית הספר התיכון, כאשר הכיסוי תקף 24 שעות ביממה. ביטוח תלמידים נכלל במסגרת תשלומי בית הספר. "כלומר", היא אומרת, "כל הורה שמשלם במסגרת חוק חינוך חובה מבטח את הילד או את הילדה שלו".
מה ביטוח תאונות תלמידים מכסה?
עו"ד אימבר גולן פרטוש: "ביטוח תלמידים מכסה נכויות מלאות, נכויות זמניות. הוא מכסה כל מיני הוצאות רפואיות שמקבלים עליהם החזרים במידה וזה לא מכוסה בתוך חוק בריאות כללי. מעבר לכך, אם יש ימי מחלה מעל מכסה מסוימת במהלכם התלמיד לא מגיע לבית הספר או לגן אז מקבלים החזר. כלומר, מרבית הפציעות המהותיות, שבגינן נגרם נזק מהותי של קושי בתפקוד או נכות זמנית או קבועה, כל אלה נכללים בביטוח".
זה משנה מי אשם בפציעה של הילד או הילדה?….
מה לגבי הנזקים שנגרמים להורה, למשל ימי מחלה וכדומה?…..
מהם סכומי הפיצוי דרך ביטוח תלמידים?…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר מעריב

תמיכה
תמיד כאן לשירותכם: