fbpx
מסדרון בית חולים

הבחירה הקשה: לשלם הרבה יותר על ביטוח רפואי או להסתפק במוצר חלקי ונחות

בימים אלה נכנסה לתוקף הרפורמה בביטוחי הבריאות והציבור נותר עם האותיות הקטנות הנצחיות שבפוליסה. באוצר מעריכים שהציבור משלם על ביטוחי בריאות 1,300 שקל מיותרים בשנה, אבל עוד לפני הרפורמה הפרמיה זינקה ב-40%. מנהל ביטוחי הבריאות ב-AIG מסביר על המשמעויות

יהודה שרוני, אתר וואלה

מחרתיים תיכנס לתוקף הרפורמה המקיפה בביטוחי הבריאות והציבור נותר עם סימני שאלה המלווים את האותיות הקטנות של הפוליסה. באוצר מעריכים שהציבור משלם על כפל ביטוחי הבריאות 1,300 שקל לשנה מיותרים. מדובר ב-30% מעלויות הביטוח. ואולם עוד לפני שהרפורמה נכנסה לתוקפה, חברות הביטוח כבר הקפיצו את הפרמיות הרפואיות בכ-40%.

אסף מיכאלי, סמנכ"ל ביטוח חיים ובריאות ב-AIG שימש עד לפני 5 שנים כסגן בכיר למפקח על הביטוח באוצר. צללתי אתו לאותיות הקטנות של הפוליסה בתקווה לשפוך מעט אור על כתב הרש"י המכונה רפורמה ומדוע בסופה של כל "רפורמה" בסוף הצרכן משלם יותר.

מה עומד לקרות ב-1 ביוני בפוליסות הניתוחים בביטוחי בריאות?
"פוליסת ביטוח בריאות פרטית כוללת שני כיסויים לניתוחים פרטיים: מהשקל הראשון ומשלים שב"ן (שירותי בריאות נוספים). פוליסת משלים שב"ן כשמה כן היא: משלימה את הכיסוי הניתן בקופות החולים. במקרה של ניתוח, המבוטח נדרש למצות את זכויותיו בקופה וחברת הביטוח מכסה את ההשתתפות העצמית.

"אם קופת החולים לא משתתפת בעלות הניתוח, חברת הביטוח תכסה את מלוא העלות. בפוליסת ניתוחים מהשקל הראשון, המבוטח יכול לדלג על שלב קופת החולים ולפנות במישרין לחברת הביטוח כדי לכסות את הוצאות הביטוח כבר מהשקל הראשון".

בשביל מה משרד האוצר היה צריך להתערב במשהו שעבד עד היום כל כך טוב. מדוע להיכנס לכיסי האזרחים?
"הוא ניסה לתמוך בשתי אג'נדות: חיזוק מערכת הבריאות הציבורית ויצירת אחידות רבה יותר בשירותי הבריאות ולייצר יותר מודעות בקרב המבוטחים שעבור רבים מהם ההבחנה בין שני המסלולים לא מספיק ברורה.

"המהלך הנוכחי מחייב את הלקוח להיות אקטיבי בתהליך הבחירה מתוך הנחה שיש לקוחות שהם בעלי ביטוח בשב"ן ובמקביל מחזיקים בביטוח מהשקל הראשון. משרד האוצר שואף לצמצם את החפיפה ולמנוע את כפל הביטוח בכיסוי ניתוחים.

"גם עד כה הגורם המשווק מחויב להציע ללקוח לבחור פוליסת כיסוי לניתוחים מהשקל ראשון או משלים שב"ן ולהסביר את ההבדל ביניהם…….

מה הסיבה שתעריפי הפוליסות מהשקל הראשון התייקרו בכ-40%?….
מהם מהלכים של חברות ביטוח שפועלות להשאיר את מבוטחי שקל ראשון באמצעות מתן הנחות ותמריצים לסוכנים בתקופת ההטבה?

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר וואלה!

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: