fbpx
צעיר במחשב

כיצד בונים תכנון פיננסי אופטימלי למסלול החיים בישראל?

תכנון פיננסי נכון בכל תחנות החיים הוא המפתח לעתיד כלכלי יציב ובטוח. המדריך של SFP מפרט את הצעדים החשובים שכדאי לנקוט מגיל צעיר ועד לפרישה, כדי למקסם חיסכון, להשקיע נכון ולהתמודד עם אתגרים צפויים | טור דעה

מיכאל גורביץ', אתר YNET

האם חשבתם פעם איך כדאי לתכנן את מסלול החיים הפיננסי שלכם במדינת ישראל? אתם מתכננים היטב את החתונה, הטיול הגדול לחו"ל שאחרי הצבא, בונים קריירה ומתכננים אותה. אבל האם חשבתם איך לתכנן את מסלול החיים הפיננסי שלכם במדינת ישראל? אם כל אחד מאיתנו משקיע זמן רב בלתכנן את הנאות החיים, הוא יכול להשקיע לפחות את הזמן הזה כדי לתכנן את מסלול החיים הפיננסי שלו.
בגלל תחנות החיים הקבועות פחות או יותר, אפשר לצפות את מסלול החיים של מרבית האוכלוסיה בישראל. לימודים עד גיל תיכון, צבא, לימודים אקדמאים, עבודה מסודרת ולאחר מכן חתונה וילדים. הדפוס הזה, בכפוף לשינויים מסוימים, מאפשר לנו לתכנן כמעט לכל אחד ואחת תכנית אופטימלית של חסכון והשקעה.

התחנה הראשונה – חיסכון לכל ילד
תתפלאו, התכנון הפיננסי לילדים שלנו ולכם כבוגרים במדינת ישראל מתחיל עוד בסוגיה של מה עושים עם חיסכון לכל ילד? כיום חלק גדול מהציבור כבר מבין שזה חיסכון שצריך להיות מושקע במסלול סיכון מוגבר, או מניות. מדוע ההחלטה הזאת היא קריטית? ראשית היא מייצרת תובנה ותחושה מוקדמת שאם הכספים הללו יושקעו במניות….

התחנה השנייה – השקעות לאחר שחרור מהצבא ופיקדון צבאי
הפיקדון הצבאי ישתחרר לאחר 5 שנים מיום השחרור. זה במקרה שלא עשיתם בו שימוש למטרות לימודים, או רכישת דירה (שזו גם אופציה שיכולה להיות מעניינת במידה ואתם מתכננים לממש אותה)….

התחנה השלישית – קניית דירה בישראל
בהנחה שלא קניתם דירת מגורים מוקדם יותר במסלול החיים, הגעתם לשלב החתונה בגילי 25-35, אז הגעתם בדרך כלל למסקנה כי עדיף לקנות דירת מגורים. חשוב להדגיש כי הסיבה שרבים בוחרים לרכוש דירת מגורים היא בשל היותה מעין עסקת….

התחנה הרביעית – השקעה של עודפי הכנסה במרוצת החיים….

תחנה חמישית – הכנה למשברי חיים ושינויים….

בשורה התחתונה – תכנון נכון של מסלול החיים ישאיר אתכם עם הרבה יותר כספים
ברגע שלקחנו את התפתחות מסלול החיים שלנו שהיא בעלת דפוס יחסית קבוע בישראל ותכננו אותו מראש, הצלחנו לייעד בשלבים מוקדמים כספים שיושקעו….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: