fbpx

רשות שוק ההון מזהירה את החברות והסוכנים: אל תשיבו מבוטחים לפוליסות עם כפל ביטוחי

כלכליסט חשף כי חברות ביטוח מתמרצות את הסוכנים באמצעות עמלה חד פעמית להחזיר מבוטחים לפוליסות "שקל ראשון", שעשויות להיות פחות משתלמות עבורם; הממונה על הרשות, עמית גל: "רואים בחומרה ביצוע פעולות בתיק הביטוחי של המבוטח ללא התאמה לצרכיו"; הרשות הודיעה גם על דחייה נוספת של חובת תשלום פנסיה בממשק הדיגיטלי החדש

שקד גרין, אתר כלכליסט

רשות שוק ההון פנתה לאחרונה לחברות הביטוח והסוכנים והזהירה אותם מפני דחיפת מבוטחים לחזור לפוליסות עם כפל ביטוחי. המכתב נשלח לאחר שזה מספר שבועות, כפי שנחשף בכלכליסט, חברות הביטוח מתמרצות את הסוכנים – באמצעות תשלום עמלה חד פעמית שעשויה להגיע לאלפי שקלים למבוטח – להחזיר מבוטחים לפוליסות מסוג "שקל ראשון", שעשויות להיות פחות משתלמות עבור רבים מהם.
"לאחרונה נודע לרשות כי קיימים מקרים בהם חברות ביטוח מציעות תגמול לסוכנים ולסוכנויות ביטוח עבור שימור של מבוטחים בפוליסות 'השקל הראשון', באופן אשר יוצר תמריץ כלכלי מובהק לבעל הרישיון בהישארותו של המבוטח בפוליסת 'השקל הראשון'", כתב הממונה על רשות שוק ההון עמית גל.

בתחילת החודש נכנסה לתוקף הרפורמה של משרד האוצר בביטוחי הבריאות שנועדה להעביר את הלקוחות מפוליסות עם כפל ביטוחי (מסוג "שקל ראשון") לפוליסות בהן אין כפל ביטוחי (מסוג "משלים שב"ן"). לרשות המבוטחים שהועברו מהפוליסות שלהם עומדת שנה שלמה לחזור לביטוח המקורי שלהם באותם תנאים, ללא חיתום מחדש. חלק מחברות הביטוח – ביניהן כלל, איילון, מנורה והפניקס – ניצלו זאת והודיעו לסוכנים כי ישלמו להם עמלה חד פעמית על כל מבוטח שיבקש לשוב לביטוח המקורי …. המניע לכך הוא העובדה שפוליסות "שקל ראשון" יקרות יותר מ"משלים שב"ן" ונחשבות רווחיות במיוחד עבור חברות הביטוח וגם עבור הסוכנים….

גל ציין במכתבו כי "הרשות רואה בחומרה ביצוע פעולות בתיק הביטוחי של המבוטח ללא שיקופן כראוי וללא התאמה לצורכי המבוטח" והוסיף כי בכוונתו לקיים ביקורת על פעולות חברות הביטוח והסוכנים. "הרשות מתכוונת לבחון את תהליכי המעבר או השימור של ציבור המבוטחים בפוליסות 'השקל הראשון' ואת אופן התאמתם לצורכי המבוטח. ככל שיימצאו ממצאים המעידים על התנהלות לא תקינה במתן ההמלצות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: