fbpx
מיואש מול מחשב

מה ההטבות שאתם מקבלים בחיסכון הפנסיוני והאם הן בסכנה?

פקידי האוצר רוצים לחתוך בהטבות הפנסיה כדי לסבסד את תקציב הביטחון; איפה זה פוגש אתכם והאם יבוטלו הטבות לחוסכים צעירים?

עמית בר, אתר ביזפורטל

ההטבות מס על החיסכון הפנסיוני בסכנה. פקידי האוצר דורשים לקצץ בהטבות המס האלו ולמרות שיש הגיון רב לקצץ בהן, נראה שהמהלך הזה יהיה מאוד קשה פוליטית. מנגד, סיכוי טוב שהפטור ממס על קרנות השתלמות ייפגע באופן חלקי – הוא יהיה קיים לתקופת החיסכון של 6 שנים אך כשהקרן תהיה נזילה כבר יפוגו ההטבות הגדולות (הטבה בהפקדה, בחיסכון ובמשיכה).

הטבות המס על קרנות השתלמות מסתכמות בכ-9 מיליארד שקל בשנה וההטבה על קרנות נזילות מסתכמת על פי ההערכות בכ-3-4 מיליארד שקל. ההטבה בחיסכון הפנסיוני היא סדר גודל של 90 מיליארד שקל. הדרישה של פקידי האוצר והתוכנית למיסוי ובעיקר ביטול פטורים נובעת כמובן מהצורך להגדיל את הקופה כשעלות המלחמה עלולה להגיע ל-30-50 מיליארד שקל בשנה הבאה כשבמקביל יש עלייה פרמננטי בתקציב הביטחון. עוד ביטולי הטבות שמדיינים בהם – ביטול הפטור על מס בהשכרת דירה, ביטול הפטור על מכס ברכישות באינטרנט עד 75 דולר ועוד.
מבין כל הפטורים, הפנסיה היא הסכום הגדול ביותר ובאוצר שוקלים הפחתה מסוימת של ההטבות. אנחנו לא נרגיש אותם יותר מדי בשוטף, חלק מהן הם הטבות לגיל פרישה, ולכן מצד אחד יהיה לכאורה קל להעביר את השינויים האלו, רק שמצד שני, נראה שנגיעה בפנסיה, תקפיץ פוליטיקאים רבים שיתנגדו.

החובה לחסוך
חובה לחסוך בפנסיה. הממשלה לפני 16 שנה חייבה על פי חוק לחסוך לפנסיה. המטרה היתה שעובדים יגיעו לגיל פרישה עם מספיק חיסכון כדי להתקיים ללא עבודה. זה חשוב, ולמרות שזה לא פותר את כל הבעיות כי יש הרבה אנשים שלפני כן לא חסכו וגם בהמשך חוסכים מעט, זה מעמיד את ישראל במקום טוב ביחס לעולם. אנחנו חוסכים לפנסיה הרבה יותר מהממוצע.
המדינה מעודדת חיסכון, אולי מעודדת יותר מדי. יש הקלות גדולות בהפקדה, ברווחים ובמשיכה. ההטבות הן בעיקר במישור המיסוי והן עולות למדינה 90 מיליארד שקל בשנה

הטבות המס בחיסכון הפנסיוני: תיאוריה…..
הטבות המס בחיסכון הפנסיוני מחולקות לשני סוגים עיקריים: ניכוי וזיכוי…..
דוגמה 1: שכר חודשי של 10,000 שקל
דוגמה 2: שכר חודשי של 20,000 שקל

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: