fbpx

הלחץ עשה את שלו: חברות הביטוח לא יידרשו להיפרד מהסוכנויות שבבעלותן

הוועדה שהקים משרד האוצר לבחינת מבנה ההחזקות בשוק הביטוח צפויה להמליץ על הטלת מגבלות מינימליות בלבד על החברות. ההצעה הראשונית לאסור על חברות ביטוח להיות בעלות של סוכנויות ביטוח ירדה מהפרק. לחץ הסוכנים עבד, רשות התחרות נותרה בעמדת מיעוט, וחברות הביטוח הגדולות צפויות להמשיך להרוויח מהפעילות

גולן חזני, עירית אבישר,אתר כלכליסט

תפנית בפעילות הוועדה שהקים משרד האוצר לבחינת הקשר בין חברות הביטוח לסוכנויות שבבעלותן. לכלכליסט נודע כי מסתמן שהוועדה לא תאלץ את החברות, ובראשן הפניקס ומגדל, למכור את סוכנויות הביטוח שבבעלותן, ואף ייתכן שיתאפשר להן לרכוש סוכנויות נוספות.
בפברואר אשתקד מונתה הוועדה ל"צמצום עיוותים בענף התיווך לביטוח וחיסכון", שמטרתה היתה לבחון את הקשר שבין חברות הביטוח לבין הסוכנויות שבבעלותן, וזאת על רקע חשש לניגודי עניינים בפעילות של אותן הסוכנויות. מלבד מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, שעומד בראש הוועדה, חברים בה נציגי אגף הממונה על התקציבים בראשות יוגב גרדוס, יו"ר רשות שוק ההון עמית גל והממונה על התחרות מיכל כהן. הוועדה עומדת לסיים את דיוניה לאחר דחייה של כמה חודשים, ולהציג את מסקנותיו בשבועות הקרובים.
המסקנות ככל הנראה לא יכללו המלצה להפריד בין חברות הביטוח לסוכנויות שבבעלותן. עם זאת, הוועדה מתקשה להגיע לעמדה אחידה, ולכן ייתכן שלמסקנותיה תצורף דעת מיעוט של רשות התחרות ואולי גם של אגף תקציבים, זאת אם לא תגובש עמדה משותפת לאגף ולרשות שוק ההון. באפריל חשף כלכליסט כי אגף תקציבים ורשות התחרות מצויים בעמדה דומה שתאסור על חברות הביטוח להחזיק בסוכנויות וכי ניגודי העניינים בהחזקה זו פוגעים במבוטחים, שכן הסוכנויות מעדיפות מכירת מוצרים של החברה־האם, ולאו דווקא את טובת המבוטח…..

עם זאת, בתקופה האחרונה חל באגף תקציבים שינוי מסוים בעמדתו, והוא מוכן להגיע לפשרה שתאפשר לחברות להחזיק בסוכנויות עם מגבלות מסוימות – בהן הטלת חובה של קבלת עמלה…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: