fbpx
מבוגרים על אופנוע

מתי אתם זכאים לקבל את החיסכון הפנסיוני של ההורים-סבים?

עו"ד דניאל פרידנברג שותף במשרד הופמן פרידנברג על הגרושה שקיבלה את כספי הפנסיה למרות שזו לא היתה כוונת הנפטר; על העקרונות של חוק הירושה ועל רישום מוטבים בקרנות הפנסיה

צחי אפרתי , אתר ביזפורטל

חוק הירושה לעומת צוואה
ברוב המקרים לא מעדכנים את המוטבים במהלך החיים והם לא מעודכנים למצב שהיה בתחילת הקמת הקרן או הקופה. וכך נוצר מצב שהורים זכאים לכסף ולא ילדים; או גרושה ולא האלמנה.
מה אומר חוק הירושה?
"חוק הירושה פוגש אותנו אחרי פטירה, החוק קובע בפשטות שהעיזבון של כל מה שנשאר מתחלק בין בת הזוג לבין הילדים חצי חצי. מה נעשה שיש דירה שרשומה 50% על הגבר והאישה כל אחד ונניח שהגבר הולך לבית עולמו, מחצית הנותרת מתחלקת בין הילדים לאלמנה וכך יוצא שהאלמנה מחזיקה 75% מהדירה והילדים ב-25%

"אם הילדים מעל גיל 18 הם יכולים להגיד לאמא שהם מוותרים ומסתלקים לטובתה כאילו לא ירשו והכל עובר אליה. אם הם קטינים לא ניתן לעשות זאת כיוון שבית המשפט אמון על רכושם של הקטינים ובית המשפט לא יאשר זאת עד גיל 18, ולכן אם האלמנה תרצה לעשות משהו עם הדירה הכל צריך אישור בית משפט. ואף בנק לא ייתן משכנתא במצב של קטינים מעורבים בדירה".

מה קורה במצב של זוגיות שנייה????
החוק לא מבדיל בין זוגיות שניה. מבחינת החוק עושים הקפאה על המצב הקיים במצב הפטירה והאישה יורשת חצי. גם לא משנה אם נשואים או ידועים בציבור. מתי זה מייצר מורכבות כאשר…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: