fbpx

האם קופת גמל להשקעה היא פתרון לחיסכון פנסיוני?

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון המאפשר לציבור הרחב חיסכון משולב בהשקעה לכל טווח של זמן – קצר, בינוני וארוך. לכן, הוא יכול להוות אפיק חיסכון לפנסיה לצד קרן פנסיה או קופת גמל לתגמולים

מוגש מטעם: כלל ביטוח, אתר herzliya.mynet.co.il

לקופת גמל להשקעה יש מגוון יתרונות, ובראשם הנזילות והגמישות – כך שאפשר להפקיד כל סכום עד תקרה שנתית (נכון לשנת 2024 התקרה היא כ-79,000 ₪), ולשחרר את הכסף בכל עת תוך תשלום מס במקור בסך של 25% מהרווחים שנצברו בקופה. חוסך אשר מגיע לגיל 60 ומבקש להמיר את הכספים שנצברו בקופה לקצבה, יכול לנייד את הכספים לקרן פנסיה שמשלמת קצבה, וליהנות מהטבת מס על קצבה זו, מה שהופך את האפיק הזה לאטרקטיבי כחיסכון לטווח ארוך.
החוסך יכול לבחור באיזה מסלול הכספים יושקעו, כאשר אפשר לשלב בין מספר מסלולים. מנעד המסלולים רחב – החל ממסלול סולידי מאוד ועד לפחות סולידי, וההמלצה היא להשוות בין התשואות של המסלולים השונים. כמובן שתשואות העבר אינן מעידות על תשואות העתיד, אך תמיד מומלץ להיות עם אצבע על הדופק לאורך חיי החיסכון. בכל מקרה, החוסך יכול לעבור ממסלול למסלול בקלות וללא אירוע מס.

מה ההבדל בין קופת גמל להשקעה לקרן פנסיה?
כאמור, מדובר באפיק חיסכון והשקעה שיכול לשמש כחיסכון לטווח ארוך, אך הוא לא תחליף לקרן פנסיה. ישנם מספר הבדלים בולטים בין קופת גמל להשקעה לקרן פנסיה. ראשית, קרן פנסיה היא בהגדרה אפיק חיסכון שמטרתו להבטיח הכנסה חודשית קבועה לאחר הפרישה. לא ניתן למשוך את הכספים לפני המועד מבלי לשלם קנס (למעט בנסיבות מיוחדות מאוד). לעומת זאת, קופת גמל להשקעה נועדה לצבירת חיסכון לכל טווח, עם אפשרות למשיכת הכספים בכל עת, ללא קנסות.
מבחינת ההשקעה, בקרנות פנסיה קיים מנגנון הבטחת תשואה בגין 30% מנכסי הקרן, כאשר יתרת הנכסים מושקעים בשוק ההון, ואילו בקופות גמל להשקעה לא קיים מנגנון הבטחת תשואה.
מבחינת הטבות המס, ההפקדות לקרן פנסיה זוכות להטבות מס משמעותיות. לעומת זאת, הפקדות לקופת גמל להשקעה …..

בשורה התחתונה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר herzliya.mynet.co.il

תמיד כאן לשירותכם: