fbpx

מה עשתה קרן הפנסיה שלכם בספטמבר, ואיך תדעו אם אתם במסלול הנכון?

קרנות הפנסיה הניבו מתחילת השנה תשואה של בין 8% ל-13% במסלולים הסטנדרטיים; מסלול ה-S&P 500 הניב יותר – מה כדאי לעשות כעת?

איציק יצחקי, אתר ביזפורטל

סיכום חודש ספטמבר בתחום הפנסיה מוכיח שהשווקים הפיננסים פחות מושפעים מהמצב בהווה ומושפעים בעיקר מהתחזיות לעתיד. בשעה שאנחנו במלחמה ואי וודאות גדולה, המניות בארץ זינקו ב-14%, הסיבה היא ההערכה שאחרי המלחמה יהיה שיפור במצב הכלכלי. בינתיים, אנחנו מצליחים לכתוש את חיזבאללה, אבל האיומים לא מפסיקים לרגע ויש חשש שאיראן תתקוף. אולי זה לא הגיוני בהינתן שאנחנו יכולים לפגוע ביכולות הגרעין שלה. אבל לא צריך לחפש הגיון. בשורה התחתונה, ישראל בעיקר במתקפה, אבל גם במגננה.

למרות המלחמה – הפנסיה שלכם עשתה יותר מכפול משנה ממוצעת

כשחוסכים לפנסיה, צריך להתנתק מהאירועים השוטפים. פנסיה זה חיסכון מגיל 21-22 ועד אחרי 60. בדרך יש מלחמות, יש הסכמי שלום, יש עליות וירידות. החוכמה לא לעשות טעויות – לא לפרוע חלקים מהפנסיה (בעיקר מרכיב הפיצויים), לא להיות במסלול שלא מתאים לכם, ולהפנים שהפנסיה יכולה לרדת אם השווקים ירדו וגם לעלות.
החודש החולף בפנסיה היה מצוין – התשואה בפנסיה לבני עד 50 היתה 2.2%, התשואה בפנסיה של גילאי 50 עד 60 היתה 2% והתשואה בפנסיה לגילאי 60 ומעלה היתה ….

התשואה מתחילת השנה היא…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: