fbpx
תחום הסיעוד - אם ובת

7 אסטרטגיות פרישה חכמות עבור נשים

לכאורה לא אמור להיות הבדל בין נשים לגברים כשמדובר על חיסכון לקראת גיל פרישה. אבל השוני בשכר, בהשתתפות בשוק העבודה ובתוחלת החיים, מכריח נשים לחשוב אחרת ולדאוג לעצמן לקראת השנים הארוכות של הגמלאות

לי-נוי גרין, האקדמית רמת גן*, אתר וואלה!

לנשים ולגברים יש לכאורה את אותן הזדמנויות לחיסכון, השקעה והלוואות. הם יכולים לעשות את אותן השקעות, והם כפופים לאותם כללים. אולם נסיבותיהם ובחירותיהם יכולים להיות שונים מאוד. הפער הזה בולט במיוחד בכל הנוגע להיערכות בנוגע לפנסיה.

מכיוון שלנשים יש תוחלת חיים ארוכה יותר, סביר להניח שהן יצטרכו לפרנס את עצמן בפנסיה זמן רב יותר מגברים. עם זאת, נשים לרוב מרוויחות פחות מגברים ומשתתפות בכוח העבודה באופן פחות רציף, בדרך כלל בעיקר בשל הטיפול בילדים. כתוצאה מכך, הן נוטות לצבור פחות בחיסכון הפנסיוני.

יחד עם כך, זה לא אומר שנשים מיועדות להיאבק כלכלית בשנותיהן המאוחרות. ישנן כמה אסטרטגיות שנשים יכולות ליישם כבר בגיל צעיר, כדי להגדיל את הסיכוי שלהן לפרישה בטוחה, ואפילו לפרישה ברווחה כלכלית.
אסטרטגיה 1: התחילי לחסוך בהקדם האפשרי

סכומים קטנים שחוסכים בגיל צעיר, גדלים לסכום גדול בגיל מבוגר. לדוגמה: שתי נשים, החוסכות 10,000 ₪ בשנה עד הפרישה בגיל 65 (הגיל העומד להתעדכן כגיל הפרישה של נשים). הראשונה החלה לחסוך בגיל 20 וחסכה במשך 45 שנה, והשנייה החלה בגיל 35 וחסכה במשך 30 שנה. בהנחה תשואה שנתית של 8%, שנחשבת התשואה הממוצעת בהשקעה במניות בשוק ההון, הראשונה תצבור כ-1,1133,000 שקל, והשנייה תצבור כ- 3,865,000, שמשמעם שלשנייה תהיה פנסיה בגובה שהינו יותר מפי שלוש מהפנסיה של הראשונה.

אסטרטגיה 2: אל תפחדי מהבורסה
לפי מחקרים, נשים נרתעות מהשקעה בסיכון ולכן לפעמים משקיעות באופן שמרני יותר. על ידי התרחקות ממניות, העשויות להניב תשואת השקעה גבוהה יותר לאורך זמן, ישנו סיכון לצבירת חסכון נמוך מידי לקראת הפרישה.

אסטרטגיה 3: התייעצי עם כמה שיותר אנשים מתאימים…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר וואלה!

 

תחום הסיעוד - אם ובת
תמיד כאן לשירותכם: