fbpx
משפחה

חיסכון לכל ילד: ניתן יהיה לעבור מבנק לקופת גמל

עד כה מי שבחר בבנק בתחילת ההפקדות לא היה יכול להעבירו לקופת גמל למרות התשואות העדיפות בהרבה. חוק חדש צפוי לשנות את המצב, בכפוף לאישורו במליאת הכנסת; מנתונים שהוצגו בדיון עולה כי כמחצית מההורים עושים בחירה בעצמם וכי בחירה בבנק תשיג לילד רק חצי מהתשואה

אתר וואלה

בשורה להורים ולילדים: הצעת חוק חדשה שאושרה לקריאה שנייה ושלישית קובעת כי הורים יוכלו להעביר את כספי "חיסכון לכל ילד" מהמסלול שנבחר בבנק למסלול רווחי יותר של קופת גמל. עד כה ההורים לא יכלו לעבור בין בנקים לקופות גמל ולהיפך אלא רק בין חברות מאותו סוג ובין מסלולים (לפי רמת סיכון ועוד), וזאת למרות שקופות הגמל השיגו תשואות עדיפות משמעותית.

עם זאת החוק לא מוציא את הבנקים מהמשחק אלא רק מצמצם את חלקם ומאפשר ניידות. כספים שהופקדו עד כה במסלולי הבנקים יישארו שם, ורק כסף חדש יוכל להיות מופקד בקופות הגמל.

ועדת הכספים אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי הקובעת כי ניתן יהיה לשנות את מסלול ההפקדה, כך שמי שהתחיל להפקיד בפיקדון בנקאי במסגרת "חיסכון לכל ילד", יוכל לעבור להפקיד בקופת גמל – זאת נוכח התשואות העודפות בקופות הגמל שהוצגו במהלך הדיונים ובמטרה להגדיל את החיסכון לילדים. מהדיונים עלה עוד כי חלק ניכר ממפקידי הכספים בבנקים הן משפחות מרקע מוחלש. סכומים שהופקדו עד למעבר יישארו בפיקדון המקורי, והמעבר יוכל להיעשות רק מבנק לקופת גמל ולא להיפך.

עוד נקבע כי על מנת לקדם חיסכון מקסימלי לילדים, הורים שבחרו בילדם הראשון להפקיד את הכספים בבנק, ובילדם השני לא יעשו בחירה אקטיבית באמצעות כניסה לאתר התוכנית, תהיה ברירת המחדל עבור הילד השני הפקדות בקופת גמל במסלול….

על העובדה כי לא ניתן יהיה להעביר את מה שנחסך עד כה בבנקים לקופות גמל אמר ינון כי "דעתי היתה מההתחלה שיש להוציא את הבנקים, הם נשארים בתמונה אבל עם פחות אפשרויות שיגיעו אליהם, כי מי שרוצה להשקיע בבנק צריך לעשות…..

שרית דמרי, ביטוח לאומי, אמרה כי "רק 49% עושים בחירה אקטיבית. מתוך 197 אלף לידות בשנת 2023, 96 אלף בחרו בצורה אקטיבית – 81 אלף מהם בחרו בקופות גמל, ו-15 אלף המהווים 8% בחרו ב….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר  וואלה!

משפחה
תמיד כאן לשירותכם: