fbpx

התאמה יעילה של המוצרים הפנסיוניים: העתיד של קופות גמל להשקעה

לאחרונה נערך בוועדת הכספים של הכנסת דיון בהצעת חוק להגדלת תקרת ההפקדה בקופות גמל להשקעה מ־79,000 שקלים ל־300,000 שקלים – כל מה שחשוב לדעת

חנה פרי-זן, אתר ישראל היום

לאחרונה נערך בוועדת הכספים של הכנסת דיון בהצעת חוק להגדלת תקרת ההפקדה בקופות גמל להשקעה מ־79,000 שקלים ל־300,000 שקלים. זה מוצר פנסיוני שהושק לראשונה לפני שמונה שנים. מאז הופקדו בו כ־50 מיליארד שקלים. העלייה בתוחלת החיים וגורמים נוספים מבליטים את הצורך במוצרים פנסיוניים ובכללם בחידושים והתאמות. מוצר נוסף בתחום הוא פוליסת החיסכון. מה ההבדלים בין המוצרים? בעוד שבקופת גמל להשקעה ניתן לנייד בין חברות מנהלות ללא אירוע מס – בפוליסת החסכון זה לא ניתן, ונדרש למשוך את היתרה ולשלם מס רווחי הון ולהפקיד מחדש. בעוד שבקופת הגמל להשקעה ניתן לקבל קצבה מוכרת פטורה ממס הכנסה וממס רווחי הון ללא תקרה, הרי שבפוליסת החיסכון זה לא ניתן.

הגדלת התקרה בקופת הגמל להשקעה המוצעת היא צעד שיאפשר, כאשר יאושר, להגדיל את הקצבה בעת הפרישה, בעוד שבמצב הנוכחי ישנה עדיפות לחיסכון החד־פעמי הנזיל על חשבון זה. יועץ פנסיוני בתאגיד בנקאי אינו יכול להציע את קופת הגמל להשקעה ללקוחות שהוא נותן להם ייעוץ.

מצב זה גורם לפגיעה פוטנציאלית ביכולתו להתאים באופן מיטבי את המוצרים הפנסיוניים לצרכים ולמטרות של הלקוחות, זאת בין השאר במטרה לשפר את שיעור התחלופה הפיננסי בתקופת הפרישה – שהוא היחס בין הקצבה הפנסיונית לשכר בטרם הפרישה. התיקון המוצע של הגדלת תקרת ההפקדה בקופת הגמל להשקעה, טוב שייעשה ביחד עם….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

 

 

תמיד כאן לשירותכם: