fbpx

מה עשתה קרן הפנסיה שלכם בחודשים האחרונים והאם אתם במסלול הנכון?

מהם המסלולים העיקריים בפנסיה, אילו חברות עומדות בראש התשואות לטווח קצר ולתקופה של שנים ואיך להפחית את דמי הניהול?

איתן גרסטנפלד, אתר ביזפורטל

חודש יולי היה חודש טוב עבור קרנות הפנסיה, עם תשואה ממוצעת של 1%-1.3% באפיקים השונים (במסלולים לפי גיל). חודש אוגוסט גם צפוי לספק תשואה כזו כשהתשואות מתחילת השנה מרשימות.

מי שהובילו בחודש שעבר הן הקרנות של חברות הביטוח הפניקס כלל והראל, בזמן שהקרנות של אלטשולר שם הציגו ביצועים נמוכים מהממוצע, מה שלא פגע בתשואות החזקות שלהם במבט שנתי. על פי בדיקת ביזפורטל, ובשל המשקל הגדול של אלטשולר להשקעות בחו"ל, התשואה באוגוסט (עד כה) מחזירה אותה לצמרת החודשית.

תשואה מרשימה ל-5 שנים

במבט ארוך טווח, שהוא החשוב בבחינה של קרנות הפנסיה, הציגו הקרנות תשואה ממוצעת של כ-47% עבור חוסכים צעירים (מתחת לגיל 50), כ-43% עבור גילאי ה-50, ותשואה של כ-32% עבור שכבת הגיל של המתקרבים לפנסיה (60 ומעלה). מי שהגיעו לראש הטבלה בטווח הארוך הן הקרנות של הפניקס, מיטב ומנורה.
פנסיה היא חיסכון לטווח ארוך, כשעבור אזרחים רבים, קרן הפנסיה היא אפיק החיסכון המשמעותי והחשוב ביותר. בהקשר זה, נהוג לציין את כלל האצבע שאומר שכדי לקבל פנסיה חודשית של כ-8.3 אלף שקל בחודש צריך לחסוך לאורך שנות העבודה כ-2 מיליון שקל בקרן הפנסיה. ככל שעובדים פחות שנים בדרך – מפסידים שנות חיסכון, וזה עלול להיות משמעותי ב…..

אדם שהמשכורת החודשית שלו היא 10,000 שקל בחודש ברוטו, מפריש (יחד עם הפרשות המעביד) כ-1,800 שקל בחודש לקרן הפנסיה ופיצויים. לאורך 40 שנות עבודה בשכר זה העובד יפריש כ-890 אלף שקל. מהיכן יגיעו עוד 1.1 מיליון שקל? נכון – אפקט הריבית דריבית בשוק ההון (בשילוב רכיב תשואת אג"ח מובטחות – התחייבות של המדינה לשלם ריבית כך שבתקופה של ירידות בשווקים – הרכיב הזה מהווה הגנה מסוימת). מכאן החשיבות הגדולה בלהתחיל לחסוך מוקדם, יותר שנות חיסכון משמעותה יותר כסף בפנסיה.

בבסיס הרעיון עומדת ההנחה שבטווח הארוך השוק ימשיך לצמוח, על אף הירידות העיתיות. לכן, ירידות שערים בחודש אחד או בשנה אחת, הן פחות קריטיות לחיסכון, שכן החוסכים רואים את הכסף רק בחלוף לא מעט שנים. לצורך כך, מציעות חברות הפנסיה השונות מסלולים מותאמי גיל, מתוך ההבנה שכל שעולים בגיל, יש פחות זמן עד לפנסיה, והתיק נהיה רגיש יותר ל…..

אז מה עשתה הקרן שלכם בשנים האחרונות
לאור מה שהסברנו לעיל כדאי לבחון את הפנסיה שלכם לפי הביצועים שלה בטווח הארוך, ולא לפי מה שעשתה בחודש האחרון. מבט על נתוני חודש יולי של חברות הביטוח עבור חוסכים "צעירים" (עד גיל 50) חושף פערים לא קטנים. בטווח הארוך הפניקס ומיטב, השיאו לחוסכים דרכן את התשואה הטובה ביותר (51.7% ו-50.8% בהתאמה), בזמן שהראל נותרה הרחק מאחור (42.3%). אחרי מיטב ניתן למצוא את החברות מנורה (47.9%) וכלל (47.5%).
גם במבט שנתי, ניתן לראות שמתחילת השנה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: