fbpx
מסדרון בית חולים

כללית לבג"ץ: "אנו ניצבים בפני משבר קיומי למערכת הבריאות והסיעוד בישראל"

לאחר שהמדינה קיבלה ארכה של חודש לעד לאמצע אוקטובר, כללית מבקשת מבג"ץ לקיים דיון דחוף, דורשת לאשר לה לנהל מו"מ להסכם תפעול עם מנורה מבטחים, ומזהירה שללא פתרון תנאי הביטוח הסיעודי יורעו ומבוטחים יעזבו "באופן שיערער ויטלטל את שוק הבריאות הציבורי ויפגע ביציבותן של כל קופות החולים בישראל"

שקד גרין, אתר כלכליסט

קופת חולים כללית ביקשה מבג"ץ לקיים דיון בהול בעתירה שהגישה נגד המדינה על רקע משבר הביטוחים הסיעודיים. בנוסף, כללית דורשת מהממונה על שוק ההון, עמית גל, לאשר לה לנהל מו"מ להסכם תפעול עם מנורה מבטחים, שמתפעלת את ביטוחי הסיעוד של שאר קופות החולים.
האוצר, משרד הבריאות ורשות שוק ההון היו אמורות לעדכן את בג"ץ על סטטוס הפתרון למשבר, אך לבקשתם הם קיבלו ארכה של חודש עד ל-16 באוקטובר.
בבקשה לדיון דחוף טוענת כללית שאוזלת ידה של הממשלה בגיבוש פתרון למשבר הביטוחים הסיעודיים גרמה לכך שחברות הביטוח, המתפעלות את הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים, החליטו לצאת מהענף. בשנים האחרונות, לאור שינויים רגולטורים שהביאו לעלייה החדה במספר הסיעודיים, הביטוחים הפכו להפסדיים. כפי שפורסם בכלכליסט בחודש שעבר, אף חברת ביטוח לא השתתפה במכרז החדש שערכה כללית לתפעול הביטוחים הסיעודיים שלה.
"משעה שהמדינה לא תיקנה דבר ולא חידשה דבר בתחום הביטוחים הסיעודיים מאז הדיון הקודם בעתירה, קשה לומר שמדובר בתוצאה מפתיעה מאוד. מכאן שאנו ניצבים – שוב! – בפני משבר קיומי של ממש למערכת הבריאות והסיעוד בישראל", נכתב בבקשת כללית לבג"ץ…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: