fbpx

מהפכה במס הכנסה? השינוי בקרן ההשתלמות עשוי לעזור לכם

ועדת הכספים החלה לדון בהצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה לקריאה שנייה ושלישית, יו"ר הוועדה, ח"כ גפני וחברי הוועדה טענו כי אין לגבות מס בכלל כפי שהיה נהוג בתקופת הקורונה: אם רוצים לעזור מדוע לוקחים מס?", ראש המועצה הלאומית לכלכלה: המטרה היא לא להגדיל את הכנסות המדינה, אלא לסייע לאנשים בתקופה כזאת"

מערכת ice

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני דנה בהצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה. כיום סכומים שמושך שכיר או עצמאי מחשבונו בקרן השתלמות, פטורים ממס רק אם חלפו 6 שנים ממועד התשלום הראשון לאותו חשבון ולגבי עובד או יחיד שהגיע לגיל הפרישה – רק אם חלפו 3 שנים ממועד התשלום הראשון, ומשיכה מוקדמת מתקופות אלה, מחייבת תשלום מס בשיעור המס השולי על הכספים שנמשכו.
על רקע מלחמת חרבות ברזל, ו"במסגרת מאמצי הממשלה לסייע למשקי בית בתקופה מאתגרת זו", לשון דברי ההסבר להצעה, מוצע לאפשר למשוך כספים מקרן השתלמות לפני תום 6 שנים ממועד התשלום הראשון לחשבון הקרן, וזאת בלי שיחולו שיעורי המס השולי כפי שקבוע בחוק, אלא שיעור מס של 15% ובמקרה של יחיד שהגיע לגיל פרישה – 7.5% לכל היותר, על סכומים שנמשכו, וככל שמועד המשיכה קרוב לתקופה הקבועה בדין למשיכה פטורה ממס, שיעור המס שיחול בשל המשיכה יהיה נמוך יותר. ההטבה המוצעת תחול בהוראת שעה עד תום שנת 2024.

רודין נפסון, נציג מחלקת חקיקה ברשות המיסים: "ככל שמועד המשיכה קרוב יותר לשש שנים, כך המס שיוטל ירד. ההצעה היא בהוראת שעה שתחול עד סוף השנה. ויחול על הפקדות שהופקדו עד מאי השנה". ענתה על כך ח"כ אתי עטיה: "למה יש צורך לשבור חסכון ולא כמו בתקופת הקורונה אז איפשרו משיכת כספים בתקרה פטורה ממס"….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ICE.CO.IL

 

 

 

תמיד כאן לשירותכם: