fbpx
צעיר במחשב

קרנות ברירת מחדל: אלו הגופים שנבחרו לנהל 25% מחשבונות הפנסיה בישראל

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הודיעה שהגופים אינפיניטי, אלטשולר שחם, מיטב ומור זכו במכרז לניהול הקרנות הנבחרות ויציעו דמי ניהול של 1% מההפקדה ו-0.22% מהצבירה; המהלך לעידוד כניסה של חוסכים חזקים יצליח?

איתן גרסטנפלד , אתר ביזפורטל

בתי ההשקעות אינפיניטי, אלטשולר שחם, מיטב ומור זכו במכרז של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, לניהול הקרנות הנבחרות (קרנות ברירות המחדל) בפנסיה. במסגרת המכרז נקבע כי דמי הניהול המקסימליים שייגבו מעמיתים חדשים שיצטרפו לכל אחת מארבע הקרנות הנבחרות יעמדו על 1% מההפקדה ו-0.22% מהצבירה.

על פי הודעת הרשות, ההצעות של ארבעת בתי ההשקעות דורגו במקומות הראשונים ונבחרו כקרנות נבחרות לתקופה של ארבע שנים (החל מה-1 בנובמבר). דמי ניהול אלו נועדו לשמור על זכויותיהם של חוסכים צעירים וחוסכים בעלי שכר נמוך באמצעות שיעורי דמי הניהול נמוכים מהפקדה. דמי ניהול שיוצעו לעמיתי הקרנות הנבחרות מובטחים לעובד למשך 10 שנים ממועד ההצטרפות שלו לקרן הפנסיה.

ההליך החדש מאפשר גם לחוסכים בעלי יתרה צבורה גבוהה להנות מדמי ניהול אטרקטיביים בהתאם למנגנון המרה שנקבע במסגרת ההליך ומאפשר לעמית לבחור להמיר חלק מדמי הניהול מהצבירה לדמי ניהול מההפקדה. בהתאם להודעת הממונה על הקרנות לבחור לפחות חלופת המרה אחת מתוך החלופות שנקבעו אותן תוכל להציע לעמיתיה…..

קרנות ברירת מחדל
בשנת 2016 הכריזה רשות שוק הון על השקת קרנות ברירת מחדל, שנועדו להוריד את דמי הניהול המוצעים על יד הגופים המנהלים את הפנסיות. קרנות ברירת המחדל, הן למעשה קרנות פנסיה אליהן מועברים כספי החיסכון של עובדים שלא בחרו קרן פנסיה באופן אקטיבי. דמי הניהול המקסימליים (מצבירה ומהפקדה) בקרנות אלו נקבעים במסגרת מכרז אותו עורכת הרשות כל כמה שנים. הקרנות הזוכות, שמטבע הדברים מציעות את דמי הניהול הנמוכים ביותר, מתחייבות לספק אותם במשך עשר שנים…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: