fbpx
אם מבוגרת ובת

משרד האוצר: הכללית אחראית לכישלון מכרז הביטוח הסיעודי

במכתב תגובה לכללית, טוען עמית גל שהקופה אחראית על כישלון המכרז, מטיל עליה אחריות לעומק המשבר בענף הסיעוד, מבהיר שהוא מתנגד להסכם בין כללית למנורה מבטחים ודורש שכללית תבחן מחדש את תנאי המכרז. ללא שינוי, בעוד חודשיים וחצי, תנאי הביטוח של 2.6 מיליון מבוטחים יורעו דרמטית

שקד גרין, כלכליסט

הממונה על שוק ההון עמית גל מאשים את קופת חולים כללית בכישלון המכרז בביטוחים הסיעודיים. במכתב ששלח גל הוא מציין: "העובדה שלא הוגשו הצעות למכרז שפרסמתם מעידה על כשל בתכנון ובביצוע המכרז מצדכם, ולא על כשל רגולטורי".
דבריו של גל נכתבו בתגובה למכתבה של כללית מהשבוע שעבר, בו האשימה את גל באחריות למשבר הביטוחים הסיעודיים. "טענתכם כי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון נושא באחריות אישית וישירה למשבר החמור היא מופרכת ומהווה ניסיון בלתי ראוי להתנער מאחריות", השיב גל.

כפי שנחשף בסוף אוגוסט בכלכליסט, אף חברת ביטוח לא ניגשה למכרז שפירסמה קופת חולים כללית לתפעול הביטוחים הסיעודיים שלה, שבה מבוטחים כ-2.6 מיליון חברים בקופה. המשמעות היא שנכון לעכשיו, ב-1.1.2025 יופעל סעיף מיוחד לחיסול עצמי של הקופה (Run off). חברת הביטוח הראל, שמתפעלת כיום את הביטוח של כללית, תיאלץ להמשיך לנהל את הביטוח הסיעודי אך לא תקבל מבוטחים חדשים. תנאי הביטוח יורעו וגובה הפיצוי למבוטח סיעודי ייחתך בעשרות אחוזים, מה שצפוי להביא לנטישה המונית של מבוטחים ומעבר לקופות חולים אחרות. מכיוון שמבין קופות החולים, מצבה של כללית הוא הקשה ביותר, מעבר של לפחות מאות אלפי מבוטחים לקופות אחרות עלול להרע את מצב כלל הקופות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

 

אם מבוגרת ובת
תמיד כאן לשירותכם: