fbpx

ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להתייקר גם פי 20 בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה

ג'ניה וולינסקי, אתר דה מרקר

אלון קצף, נשיא קבוצת דייוידשילד: "ביטוח נסיעות הפך מביטוח פשוט יחסית לאחד הביטוחים המורכבים בעולם מבחינת ניהול הסיכון. כל נתון חדש שנוסף מרסק את הנחות העבודה הקודמות"

"אנחנו מטפלים היום בכמה עשרות אנשים שחלו בקורונה ומאושפזים בחו"ל. בארה"ב, למשל, העלות היא כ–10,000 דולר ויותר ליום אשפוז — ואנחנו מדברים על 40–60 יום שבהם אנשים נמצאים במחלקה", אומר אלון קצף, נשיא קבוצת דייוידשילד, שבין החברות שבבעלותה נמצאת גם פספורטכארד. "הקורונה שמה אותנו במצב חדש של אשפוז ממושך עם הציוד הרפואי הכי יקר שיש, של הרדמה והנשמה. המשמעות תהיה שביטוחי נסיעות לחו"ל יהיו בסדרי גודל יקרים יותר ממה שהאנושות הכירה עד עכשיו".
לדברי קצף, הקורונה שינתה את מהותו של ביטוח הנסיעות. "מביטוח פשוט יחסית הוא נהפך אחד הביטוחים המורכבים בעולם מבחינת ניהול הסיכון". השינוי יתחיל בכך שלחברות הביטוח תהיה טבלת תמחור דינמית, שתהיה תלויה במצב המגפה במדינת היעד ועלות שירותי הבריאות הרלוונטיים שם. לכן מעריך קצף שמכירת הביטוח תהיה רק זמן קצר לפני הנסיעה. "לא תהיה מכירה של חודשים רבים מראש כי אי אפשר לדעת מה יהיה המצב במדינת היעד".
גם תקופת הנסיעה תשפיע על עלות הביטוח. "עד היום התעריף היה שטוח לכל אורך תקופת הנסיעה אבל אנחנו מבינים שככל שאדם נשאר בטריטוריה מסוימת, ההסתברות שיידבק במחלה עולה בטור גיאומטרי. לכן יכול להיות שיום הביטוח הראשון יעלה 2 דולרים אבל יום הביטוח ה–21 יעלה כבר 20 דולר". רק בסוף, לאחר תמחור רובד הקורונה, יהיה גם חיתום רפואי, שיתייחס לגיל ומחלות רקע, שגם הוא יושפע מהקורונה. לדברי קצף, ייתכן שבתקופה הראשונה אנשים החל מגיל מסוים לא יבוטחו….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר     

תמיד כאן לשירותכם: