fbpx
מיואש מול מחשב

כרגע הסיכון עולה על הסיכוי, אבל יש חברות שהמשבר השביח אותן

אלה אלקלעי, בית השקעות IBI, אתר ביזפורטל

אין ספק שנעבור את המשבר, אבל נקודתית אנחנו בתקופה בה הסיכון עולה על הסיכוי; המסננת האפקטיבית ביותר לבחירת השקעות בעלות סיכוי גבוה לתשואה חיובית, הינו השקעה באמצעות מתודות ESG

אני אדם אופטימי. אני נותנת הסתברות גבוהה מאוד לכך שעוד שנתיים, שלוש, חמש שנים נסתכל על חורף 2020 בתערובת של תמיהה וגאווה. שילוב של תהייה על מה הייתה כל המהומה עם התפעלות על כך שהתגברנו בכוחות משותפים על אירוע שהיה עשוי להוביל למותם של מיליוני אנשים. האופטימיות שלי נגזרת בין השאר מכך שעם כל הקושי בתרגום של השקעות ממשלתיות להשקעות מניבות, אני מעריכה כי בדומה לעבר, גם אם יהיה בזבוז והשקעת משאבים רבה מידי בפרויקטים כושלים, מרבית הכסף יגיע ליעדו לפחות בכלכלות המובילות בעולם – בסין, ארה"ב ובמרבית אירופה ויאפשר לכלכלות שם להשתקם ולחזור לפעילות, תעסוקה וצמיחה.
למרות האופטימיות לטווח הבינוני והארוך, במאי 2020, לדעתי משקיעים צריכים להיות זהירים. נקודתית אנחנו בתקופה בה הסיכון עולה על הסיכוי. יש סיכוי שהתגברנו על התפרצות המגפה ועל התדרדרות הכלכלה או זה לפחות היה הסנטימנט השולט בשווקים בשבועות האחרונים.
אל מול הסיכוי אפשר לחשוב על כמה וכמה סיכונים: הסיכון להתפרצויות חוזרות כבר עכשיו או רק בסתיו, הסיכון למיתון מתמשך כתוצאה מהירידה החדה בביקושים שתקשה מאוד על עסקים לחזור לעבוד בהיקף שאפיין אותם ערב המשבר, סיכון בהינתן….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל 

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: