fbpx

להתמודד עם המשבר ולצאת מחוזקים

סטפוינט!, חברה לייעוץ פנסיוני

בתקופה זו בה אנו נתקלים בתקנות חדשות, משתנות ומגבילות לשעת חירום בעקבות משבר הקורונה, ואין בנמצא "חוברת הפעלה" ברורה, אנו רואים שכל ארגון מגיב אחרת בהתאם לDNA המקומי שלו. אנו גאים בעובדה שהחברות שאנו עובדים מולן ממשיכות לפעול וחלקן אף יוזמות פיתוח לקראת היום שאחרי, למרות ואולי בזכות המצב.
בזמנים כאלה תמיד חולפת בראשנו השאלה, כיצד ניתן להפוך את המשבר להזדמנות? איך עושים מהלימון לימונדה?.
אנו רואים חברות שמצליחות להתמודד עם החרדות וחוסר הוודאות במציאות המשתנה תוך ניהול אחראי; הבסיס טמון בקיום יחסי אמון גבוהים בין העובדים ובין העובדים להנהלה, מתוך ראיה שצריך  את הימים האלה בתפקוד כמה שיותר תקין, ובמוכנות גבוהה ליום שאחרי.
במיוחד היום אנו ממליצים לחברות, להדגיש ולחזק את חזון החברה, לעודד סולידריות ועזרה הדדית בין העובדים, כך שניתן יהיה לצאת כצוות חזק ומגובש יותר בסיום המשבר.
איך בונים ספינה? אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה לים הגדול, הרחב והאינסופי. ולא מקבצים אנשים ואומרים להם להכין תוכניות, לאסוף חומרים ולבנות ספינה, (אנטואן דה סנט- אקזופרי הנסיך הקטן).
כאשר רואים צוות רפואי שעובד לילות כימים, רואים שמה שמחזיק את האנשים איננה רק המשכורת אלא דבר גדול בהרבה, אותה הרגשת שליחות שהיא גדולה יותר מהאדם והארגון, ניתנת ליישום בכל ארגון ובכל תפקיד, אני לא רק שומר אלא בזכותי יש סדר וביטחון בייחוד בעת כזו, אני לא רק מתכנת אלא בזכותי אנשים יכולים לתקשר באינטרנט מהיר בייחוד בעת כזו, אני לא רק חשב שכר אלא בזכותי אנשים מקבלים את שכרם ואני מהווה עבורם אוזן קשבת בייחוד בעת הזו, אני לא רק יועץ פנסיוני אלא בזכותי אנשים יכולים להיות רגועים יותר מבחינה פיננסית במצבי אי הוודאות הנוכחיים.

אמר רבי אבדימי דמן חיפה, מיום שחרב בית המקדש, ניטלה נבואה מן הנביאים, וניתנה לחכמים,(בבא בתרא יב, א), כן יש בהיסטוריה היהודית גם חכמים חיפאיים.
בנאום TED משנת  2015 מזהיר ביל גייטס ממשבר עולמי שנגרם על ידי וירוס וממליץ לעולם לבצע הכנות למגפה עולמית (אם הינו מקשיבים לו ונערכים טוב יותר, משך הזמן המשברי היה מתקצר ופחות היו נפגעים):
https://www.youtube.com/watch?v=6Af6b_wyiwI

ולחלק האופטימי לפי דבריו, המשבר יהיה קצר בהרבה מהחזיות הפסימיות: "אפשר להשתלט על הקורונה בתוך חודשיים וחצי"
https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3802172,00.html

אנחנו משלבים ידיים עם כולכם
כל הצוות שלנו זמין לכולם, בייחוד בימים אלו בזמינות גבוהה במיוחד!

בברכה
רמי סגמן, אריה שטראוס
מנהלים משותפים, סטפוינט! בע"מ

rami@setpoint.co.il
arye@setpoint.co.il

תמיד כאן לשירותכם: