fbpx
אצבע מצביעה על גרף

גם ישראל מככבת: אלו מערכות הפנסיה הטובות (והגרועות) בעולם

ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם מבחינת יעילות מערכת הפנסיה, אחרי הולנד ודנמרק. כך מפרסם מכון מרסר. על פי בלומברג, הולנד ודנמרק הצליחו לבסס את מעמדן כבעלות מערכות הפנסיה הטובות ביותר גם בתקופת משבר הקורונה מכיוון שלא אפשרו לאזרחים לרוקן את החסכונות שלהם במהלך המשבר, כפי שעשו באוסטרליה ובצ'ילה

אתר כלכליסט

ישראל מדורגת במקום גבוה בעולם מבחינת יעילות מערכת הפנסיה, אחרי הולנד ודנמרק כך עולה ממדד הפנסיה העולמי שמפרסם מכון מרסר בכל שנה. בסוכנות הידיעות בלומברג מציינים כי הולנד ודנמרק הצליחו לבסס את מעמדן כבעלות מערכות הפנסיה הטובות ביותר גם בתקופת משבר הקורונה מכיוון שלא אפשרו לאזרחים לרוקן את החסכונות שלהם במהלך המשבר, כפי שעשו באוסטרליה ובצ'ילה.
בכל זאת, התפרצות מגיפת הקורונה גרמה לכך שמעל מחצית מהמדינות ירדו השנה בדירוג. המיתון העולמי כתוצאה מהצעדים שננקטו לבלימת המגיפה הפחית את ההפרשות לפנסיה, הוביל לירידה בהחזרים על השקעות ולעלייה בחובות הממשלתיים במרבית המדינות. "בסופו של דבר יהיו לכך השלכות שליליות על הפנסיות העתידיות. כלומר, אנשים יאלצו לעבוד יותר שנים בעוד שאחרים יצטרכו להתפשר על איכות חיים נמוכה יותר בפנסיה", הגיב דיוויד נוקס, מחבר הדו"ח ושותף בכיר במרסר. "ניאלץ להסתמך יותר על עצמנו וההפרשות שלנו לפנסיה".
הדירוג כולל 39 מדינות, שקיבלו ניקוד מאפס למאה בהתאם לחוזק מערכת הפנסיה, זאת בהתבסס על 50 משתנים שנועדו לקבוע האם המערכת מובילה לתוצאות פיננסיות משופרות עבור הפנסיונרים, האם היא יציבה והאם היא זוכה לאמון הקהילה. ישראל קיבלה ניקוד של….

הולנד זכתה לניקוד הגבוה בין השאר הודות לכך שמרבית העובדים נהנים מתוכניות פנסיה מוגדרות היטב המתבססות על ממוצע ההכנסה שלהם וכן מקרן פנסיה ממשלתית. פירוש הדבר שעובד מרוויח בפנסיה בסביבות 80% מההכנסות שלו לפני הפרישה, כך לפי הנתונים של ה-OECD. בניגוד לכך, ביפן ובבריטניה שיעור התחלופה (replacement rates) עומד על 37% ו-28%, בהתאמה. בישראל…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

אצבע מצביעה על גרף
תמיד כאן לשירותכם: