fbpx

מתי אדם נחשב לחולה סרטן || כשקיימים בגופו תאים סרטניים, או כשרופא מומחה קובע שהוא לקה במחלה?

מתי אדם נחשב לחולה סרטן? בדיוק בשאלה הזו התנגחו הצדדים בתביעה אותה הגישו עורכי הדין דוד פייל ונדב ליטמן ממשרד עורכי הדין פייל ושות', נגד חברת הביטוח 'הראל'.

קרן מרדכי, אתר FUNDER.CO.IL

התביעה הוגשה בשמה של אישה שרכשה פוליסת ביטוח מ'הראל' שהבטיחה לה פיצוי כספי במקרה שבו תתגלה בגופה מחלה קשה – אחת מתוך רשימה של מחלות הכוללת בתוכה גם סרטן.
בדומה לפוליסות ביטוח אחרות, גם לפוליסה זו קדמה תקופת אכשרה בת 90 יום, תקופה שבה הלקוחה החלה לשלם את דמי הפוליסה – אך טרם הייתה זכאית ליהנות מהזכויות המוקנות לה מתוקף הביטוח אותו רכשה.
לקראת סוף תקופת האכשרה החלה האישה לחוש ברע, פנתה לבית החולים, שם ביצעו הרופאים בגופה ביופסיה. לאחר מספר ימים הגיעו תוצאות הבדיקה, והיא התבשרה על ידי רופא מומחה כי לקתה בסרטן קשה מסוג לימפומה הודג'קין. תוצאות הביופסיה והאבחנה מהרופא בדבר מחלתה ניתנה לה מספר ימים לאחר תום תקופת האכשרה.
התובעת פנתה לחברת הביטוח 'הראל' על מנת לקבל את הפיצוי שהובטח לה בפוליסה, אך ב'הראל' דחו את תביעתה בטענה שהרגע שבו ביצעה את הביופסיה שהעלתה ממצאים סרטניים, הוא הרגע הקובע ולמעשה זו ההוכחה שהיא חלתה בסרטן עוד במהלך תקופת ההכשרה ולכן– לא מגיעים לה פיצויים.
האישה פנתה לעורכי הדין נדב ליטמן ודוד פייל, אשר הגישו בשמה תביעה נגד 'הראל'. לדבריהם, עצם הטענה כי קינון מחלת סרטן מהווה את מקרה הביטוח – מרוקנת מתוכן רבות מפוליסות הבריאות, מפני שברוב המקרים הסרטן מקנן שבועות, חודשים ולעיתים אף שנים לפני שהוא מאובחן.
עוה"ד ליטמן ופייל הפנו את בית המשפט ל…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: