fbpx

מיהו שיאן התשואות בקופות הגמל להשקעה?

קופות הגמל להשקעה הן מהמוצרים הצומחים בשוק ההון בשנים האחרונות. הן הושקו לפני כארבע שנים וצברו עד היום נכסים בקרוב ל־16 מיליארד שקל, למרות מגבלת תקרת ההשקעה של 72 אלף שקל בשנה לחוסך. גם משבר הקורונה לא פגע כמעט בזרימת הכספים לאפיק זה.

נעמי צורף, אתר כלכליסט

באחרונה קיבלו הקופות האלה תמריץ נוסף, כאשר אושרו סוף סוף התקנות לניוד כספים ביניהן ללא תשלום מס במעבר — דבר שצפוי להגביר את התחרות בתחום. על רקע זה "כלכליסט" יפרסם מעתה, אחת לרבעון, את הדירוג של קופות הגמל להשקעה בשיתוף עם קבוצת קלי.
מהדירוג המתפרסם לראשונה עולה כי קופת הגמל להשקעה במסלול כללי, המובילה בתשואות ב־36 החודשים האחרונים, נכון לסוף ספטמבר, היא של בית ההשקעות אלטשולר שחם — עם 15.1%. במקום שני מדורג אנליסט עם תשואה של 14.2% בשלוש השנים האחרונות. את טבלת התשואות לשלוש שנים של קופות הגמל סוגר בית ההשקעות
את הדירוג ל־12 החודשים האחרונים סוגרת חברת…..
יש המסבירים כי זרימת הכספים לקופות הגמל להשקעה נובעת מיתרון הנזילות שלה, בניגוד לקופות הגמל הישנות ש"נעולות" עד גיל הפרישה. אולם, הן מור והן לוינשטיין סבורים כי היתרון הבולט ביותר של המוצר הזה הוא האפשרות להשתמש בו כמוצר משלים לפנסיה. "קופת גמל להשקעה משמשת כמוצר משלים לתכנון הפנסיוני ארוך הטווח, ויכולה להוות חלק מהקצבה לגיל פרישה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: