fbpx
בורסה באדום

לאן הולכים בכל חודש כ-2,000 שקלים מהמשכורת שלכם?

מאות או אלפי שקלים מופקדים בחיסכון פנסיוני שנועד לתקופה שלאחר הפרישה מתוך המשכורת החודשית שלנו. למרות העובדה שסכומים משמעותיים זורמים לחיסכון הזה, רבים עדיין לא מעורבים, לא מודעים ולא בקיאים במה שקורה עם הפנסיה שלהם. מה כדאי לבדוק?

בית השקעות אלטשולר שחם

בכל חודש אתם מעבירים מתוך המשכורת שלכם בין מאות לאלפי שקלים לטובת חיסכון שיעמוד לרשותכם כשתפרשו לגמלאות ולא תעבדו עוד. בכל חודש. מאות או אלפי שקלים! השכר הממוצע במשק, למשל, עומד על כ-10,428 שקלים, והמשמעות היא שמי שמשכורתו הינה בגובה השכר הממוצע, מפקיד בכל חודש סכום לא מבוטל כלל של 1,929 שקלים לטובת חיסכון פנסיוני. אם כך, מדוע אנחנו מקלים ראש בחיסכון הכל כך משמעותי הזה? מדוע אנחנו לא מעורבים יותר? בודקים יותר? הרי מדובר בכספים שהם תוצר של עבודה קשה ויום יומית.

כל שקל שאתם חוסכים היום, ישרת אתכם בעתיד. קצבת הפנסיה תהיה הרי אחד ממקורות ההכנסה העיקריים שלכם בשנות הפרישה, אתם תחכו לה בכל חודש שתעבור לחשבון הבנק שלכם ותאפשר לכם להגשים חלומות, לטייל ובעיקר לחיות ברמת החיים שהייתם רגילים אליה כשעבדתם. חשוב מאוד בנוסף לבטוח בגוף שמנהל עבורנו את הפנסיה, שכן הוא למעשה אחראי לניהול הכספים שלנו ובחלוף השנים נרצה לדעת שמאות אלפי השקלים שאנחנו חוסכים נמצאים בידיים טובות ובטוחות.
רבים חושבים שלא חשוב לטפל עכשיו בפנסיה, או שצריך "להתעסק" בפנסיה רק כשמתקרבים לגיל הפרישה. מדובר בטעות קריטית, ומחשבה שהיא שגויה מהיסוד. כל החלטה שעושים היום, ממש עכשיו בגיל 20, 30 או 40, תשפיע על הפנסיה שלכם ועל הסכום שתצברו ואמור להספיק לכם החל מנקודת הפרישה ועד לסוף החיים. אז אחרי שהבנתם שאתם צריכים להיות מעורבים בכל מה שקשור לפנסיה, בואו נבין איך עושים את זה פרקטית.

חל"ת, אבטלה או חופשת לידה – צמצום החיסכון לפנסיה…
משיכת פיצויים שקולה להקטנת הפנסיה בכ-40%….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

בורסה באדום
תמיד כאן לשירותכם: