fbpx

מדד Mercer: ישראל במקום השלישי מבין 39 מדינות באיכות מערכת הפנסיה

Mercer היא חברה בינלאומית המייעצת לנהול מערכי פנסיה. זו השנה הראשונה שבה ישראל נכללת במדד זה. מערכת הפנסיה של בריטניה דורגה במקום ה-15, של ארה"ב במקום ה-17, של איטליה במקום ה-29 ושל טורקיה במקום ה-37

נעמי צורף, אתר כלכליסט

ישראל דורגה במקום השלישי מבין 39 מדינות באיכות מערכת הפנסיה לשנת 2020, אחרי הולנד ודנמרק במדד Mercer הבינלאומי המשווה בין איכות מערכות הפנסיה בעולם. זו השנה הראשונה שבה ישראל נכללת במדד זה בעקבות שיתוף הפעולה עם מכון קסירר.
חברת Mercer היא חברה בינלאומית המייעצת לרגולטורים במדינות רבות ומייעצת לנהול מערכי פנסיה בהיקף של מעל 15 טריליון דולר

המדד בוחן את איכות הפנסיה על פי 3 קריטריונים מרכזיים: הלימות, קיימות והגינות. הלימות – עד כמה השירות הולם את צרכי הפנסיה של העמית, קיימות – עד כמה המערכת יציבה ומה הסיכוי של העמית לקבל את הפנסיה, הגינות – עד כמה המערכת הגונה כלפי העמית.
לשם השוואה, מערכת הפנסיה של בריטניה דורגה במקום ה-15, של ארה"ב דורגה במקום ה-17, של איטליה במקום ה-29 ושל טורקיה במקום ה-37.

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון אמר:" מיקומה הגבוה של ישראל בדירוג לשנת 2020 מעיד על חוסנה של המערכת הפנסיונית בפרט ועל המערכת הפיננסית בישראל כולה. יחד עם זאת, לא צריך להיות שאננים. יש הרבה מה לשפר במערכת בהיבטים שונים בהם אנו מטפלים כדי לשפר את מצבם של החוסכים הישראלים לפנסיה. הרפורמה הגדולה שאנו מתכננים……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: