fbpx

איך ייראה שוק ההון אחרי שענק העבר פסגות יתפרק מנכסיו?

המומנטום לצבירת נכסים בקרנות הפנסיה התפספס; הרגולטור יידרש לבדוק תחת זכוכית מגדלת את קופות הגמל של בית ההשקעות; פעילות קרנות הנאמנות תחליף ידיים; כלכליסט ממפה את היום שאחרי המיזוג הענק בשוק ההון המקומי

עירית אבישר , אתר כלכליסט

אחד המיזוגים המשמעותיים בשוק ההון בשנים האחרונות נמצא בימים אלה בישורת האחרונה שלו: מהצד האחד בית ההשקעות אלטשולר שחם, המגייס הגדול היום בשוק ההון בתחום הגמל והפנסיה. בית ההשקעות הגדול בישראל, שרק זרוע הפנסיה והגמל שלו נסחרת לפי שווי של קרוב ל־4 מיליארד שקל, לאחר שבשבועיים האחרונים טיפסה מנייתה ביותר מ־15%.
מהצד השני נמצא פסגות, בעבר בית ההשקעות הגדול ביותר, שדועך בשנים האחרונות. בעלת השליטה בו, קרן אייפקס ישראל, מנסה כבר כמה שנים למכור אותו, אך ללא הצלחה, וכעת מסתמן שבית ההשקעות מגיע לסוף דרכו. מהמגעים המתגבשים עולה כי אלטשולר שחם ירכוש את פסגות לפי שווי של מיליארד שקל בלבד, יחזיק בנכס המרכזי – הגמל והפנסיה – ואילו שאר הנכסים יימכרו לשחקנים אחרים בשוק ההון.

אך למרות הדעיכה אי־אפשר לזלזל במצב של פסגות. הוא עדיין מבתי ההשקעות הגדולים בישראל, המנהל נכסים בהיקף של 165 מיליארד שקל, כלומר יש בו עדיין יתרון לגודל. ההחלטה לפרק אותו ולאבד שחקן גדול בשוק גורמת….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: