fbpx

שוקי המניות || ת"א 35 ו-S&P500 || לאן הולכים המדדים הגדולים ?

תחושה חמימה של Déjà vu עוטפת את כותב שורות אלו כאשר הוא בוחן את מה שקרה בשוקי המניות מאז הסקירה הקודמת. חזרנו למצב ביצועי החסר בינינו ובין חו"ל…

משה שלום , אתר FUNDER.CO.IL

תחושה חמימה של Déjà vu עוטפת את כותב שורות אלו כאשר הוא בוחן את מה שקרה בשוקי המניות מאז הסקירה הקודמת. ומהי תחושה זו? מה שקרוי: "Buy the rumor – Sell the news". אם אתרגם לעברית את כוונתי, ובצורה חופשית למדי, אומר זאת כך: הביטוי מציין תופעה שעל פיה משקיעים על בסיס תקווה למשהו ממשי, שאמור לקרות בעתיד, וכאשר הדבר עצמו קורה, "ממשים" את ההשקעה. מעין הימור על העתיד, ותשלום על תוצאה מוצלחת של אותה תחזית.
זה קורה כל הזמן, ובכל סוגי הנכסים. גם בכבדים והנרחבים ביותר כמו מדדי מניות ובכלל זה: ה"שוק" בכללותו. ההימור הכללי יכול להיות מכל סוג: אירוע גיאופוליטי, אירוע כלכלי גלובלי, או שינוי מבני וטכנולוגי. במקרה הרלוונטי לנו בימים אלו, מדובר באירוע רפואי או ליתר דיוק: מגפה עולמית. מה כאן התחזית לעתיד? שווירוס הקורונה ינוצח על ידי מדיניות חיסונים-תרופות. ועיקר החשיבות במשפט האחרון היא המילה: "ינוצח".
וזאת, כמובן, ברמה הגלובלית ולא רק במדינה זו או אחרת. אין זה כל כך רלוונטי אם נצליח לדכא את הווירוס בשכונה, עיר, מדינה או אפילו יבשת. חייבים להגיע לתוצאה עקבית ברמה העולמית. זה היה ההימור הגדול אשר נראה, לעיתים, קשה מאוד להשגה עקב שלושה גורמים בסיסיים: אופן התגובה השונה לטיפול בווירוס בכל אזור ואזור (משמעת-אכיפה-אמצעים וכו…), ייצור והפצה לא מהירים מספיק של החיסונים העומדים בפני מוטציות, ולבסוף, קצב גילוי מוטציות אלימות ועמידות יותר.
למרות כל אלו, ההימור לעתיד טוב יותר, בזירה הפיננסית, התקיים ומתקיים עד ימים אלו. למעשה, מאז ה-18 למרץ של 2020, וזאת, כמעט ללא הפסקה. הפחד הגדול היה שעונת החגים של סוף השנה, פלוס תקופת ההמתנה שאחריה, יביאו לנו גל עולמי חזק במיוחד. והנה, קרה ההיפך. לפניכם גרף מעודכן של כמות הנדבקים החדשים (עד ה-19 לפברואר) מטעם ארגון הבריאות העולמי:
משום מה, ואני חייב לומר שאני בעצמי מופתע מעקביות הירידה הניבטת מן המוצג, קצב ההדבקות יורד בהתמדה מאז תחילת השנה. כל זה, ללא קשר לקצב התחסנות עולמי די צולע, להופעת מוטציות מצמררות (דרום-אפריקאית וברזילאית), ועייפות כללית של האוכלוסייה הגורמת להפרות לא מעטות של משמעות הריחוק החברתי. בכל אופן, ומבלי להיכנס ולנסות לתת הסבר לעניין עצמו, אנו חוזים עכשיו במה שאני מכנה "הגעת התקווה שנצפתה למימושה". התחלת ההתגברות על הווירוס נראית ממש מעבר לדלת.
האם המגמה החיובית הרחבה, והגדולה כל כך, בשוקי המניות תתחלף עכשיו בחלק "Sell the news", דהיינו מימוש רווחים רחב? האם זהו השלב שבו נראה את המשקיעים של הטווח הקצר מחליטים להיות "ראשונים בדלת החוצה"? על פי מה שקרה עד זמן כתיבת שורות אלו התשובה עדיין שלילית אבל כמו שציינתי בתחילת הדברים: המערכת מזכירה מצבים דומים …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: