fbpx
יד עוצרת נפילה

קרנות הפנסיה לא יעלו (בינתיים) את דמי הניהול למפוטרי קורונה

לאחר שהאוצר אסר על קרנות הפנסיה לבטל בעד חודש יוני 2021 את הכיסוי הביטוחי למפוטרי קורונה, ביקשו ברשות שוק ההון מהקרנות, לא להעלות בינתיים למקסימום המותר גם דמי הניהול. אבל תיזהרו – כשתתחילו עבודה חדשה הם עשויים לעלות

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

רצף ביטוחי בקרן פנסיה היא דבר חשוב מאוד, שמבטיח כיסוי ביטוחי לחוסך, לצד הפקדת כספים סדירה לאורך שנות העבודה. פעמים רבות כאשר אדם עובר בין מקומות עבודה חולף זמן בין ההפקדה האחרונה של המעסיק הקודם לבין ההפקדה של המעסיק החדש. אם עוברת תקופה של יותר מ-5 חודשים שבה אין הפקדות לקרן, רשאית קרן הפנסיה (כלומר זה מה שצפוי שהיא תעשה) להפוך את הקן של החוסך ל'לא פעילה' (בין אם החוסך עזב את מקום העבודה ובין אם פשוט אין הפקדות בגלל סיבות אחרות – לכן חשוב מאוד לעקוב אחרי ההפקדות השוטפות ולראות שהכל תקין).

למעשה קרן פנסיה רשאית להפוך קרן 'פעילה' ל'ללא פעילה' לחוסך שמפסיק להפקיד באופן חודשי כספים לקרן – כאמור, לאחר חמישה חודשי חוסר פעילות. המשמעות היא שהחוסך מאבד את הזכויות שצבר וכאשר יתחיל להפקיד שוב הוא יצטרך לצבור 'תקופת אכשרה' של 5 שנים לפני שיהיה מכוסה שוב מבחינה ביטוחית. בנוסף, כאשר עובד מתחיל מקום עבודה חדש (ללא רצף ביטוחי) המעסיק לא צריך להפריש לו כספים לפנסיה בחצי השנה הראשונה.

וכמובן שהדבר המוכר ביותר הוא דמי הניהול: אם הפנסיה אינה פעילה……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

יד עוצרת נפילה
תמיד כאן לשירותכם: