fbpx

מה ניתן ללמוד מהדו"ח השנתי של קרן הפנסיה שלכם?

כשאתם מקבלים את הדו"ח השנתי של קרן הפנסיה חשוב לעבור עליו ביסודיות ולבדוק בין השאר את מסלולי הביטוח שנתונים לבחינתכם בהתאם לגיל ולמצב המשפחתי. יעל גרינוולד, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים, מעניקה כאן כמה עצות מועילות בתחום

אתי אפללו, אתר כלכליסט

הגענו שוב לתקופה בשנה שבה מגיע המייל עם הדו"ח השנתי של קרן הפנסיה שלכם, או המעטפה בדואר. למרות הנטיה למחוק את המייל או לשים את המעטפה בצד ולשכוח ממנה, מומלץ להתייחס לנושא ברצינות ולבדוק שהכל כשורה ושכספיכם מנוהל בצורה מיטבית. אז אחרי שפתחתם את המייל, בואו נראה אילו תובנות ניתן לקבל מהדו"ח?
קודם כל בדקו את הפרטים האישיים בראש הדו"ח ואם הם נכונים וכן ודאו כי הקרן שלכם בסטטוס של "קרן פעילה". אם היא איננה פעילה, הכיסויים הביטוחיים בה לא בתוקף.

כמה תקבלו?
בחלק הראשון תוכלו לראות את התשלומים הצפויים שלכם בשקלים. מהי הקצבה הצפויה שלכם בהתאם לצבירה הנוכחית, מהם סכומי הביטוח במקרה אבדן כושר עבודה ומוות.
"אם אתם בני 45 ואתם רואים שהקצבה שלכם היא 2,000 שקל, זה הזמן להתעורר ולחשוב איך אפשר להפנות עוד משאבים לטובת רווחה בגיל השלישי", אומרת יעל גרינוולד, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהלת אגף שיווק ומכירות. "צריך לזכור שהאפקט הגדול ביותר של החיסכון לפנסיה מושג ב….

איך יודעים באיזה מסלול לבחור?
גרינוולד: "החלטה הרציונלית תלויה במצב המשפחתי: מי המפרנס העיקרי בבית ומה הנזק הכלכלי מאירוע של נכות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: