fbpx
תחום הסיעוד - אם ובת

חוסכים או מתכוונים להתחיל לחסוך? כדאי שתחשבו גם על נושא ההעברה הבין דורית

כשאנחנו בוחרים במכשיר חיסכון או השקעה, וכמובן גם לאורך כל תקופת החיסכון, כדאי לקחת בחשבון גם את נושא ההעברה הבין דורית והירושה, כדי שיוכלו לתת מענה במצבי קיצון. מדוע מדובר בנושא כל כך חשוב, ואיזה אפשרויות מציעה קופת גמל להשקעה בהיבט הזה?

גיל בן נאים, אתר אלטשולר שחם
|
למה נועד תכנון ההעברה הבין דורית ומדוע הוא כל כך חשוב?

שלום זוהר, בכל חיסכון או השקעה, יש לקחת בחשבון גם מצבי קיצון, כמו מוות חלילה. נכון, לא נעים במיוחד לעסוק במוות או במחשבות על מה שיקרה לאחריו, אך בכל זאת, מדובר בנושא מהותי כשמדובר בכספים שאנחנו חוסכים בעמל רב לאורך השנים. מי זכאי לקבל את הכספים, והאם מדובר בהליך פשוט או מורכב? מה האפשרויות שעומדות בפניהם לשימוש בכסף? איזה מיסוי, אם בכלל, עשוי לחול על כספים אלה? שאלות אלה הן חשובות וקריטיות לתהליך קבלת הכספים ולבחירת מכשיר ההשקעה. בקופת גמל להשקעה, למשל, קיימים יתרונות שמאפשרים התנהלות קלה וגמישה עם הכסף במקרה של פטירת החוסך חלילה. באפשרות החוסכים לקבוע מוטבים, כלומר למי ישולמו הכספים לאחר הפטירה. אם לא ימונו מוטבים, הכספים ישולמו ליורשים החוקיים, מה שמצריך הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה – הליך מורכב שעשוי לקחת זמן. כדי שזה יקרה, יש לדאוג מראש למינוי המוטבים ועדכון שלהם במידת הצורך. במקרה של שינוי במצב האישי או המשפחתי, למשל גירושין או לידת ילד, יש לעדכן את המוטבים.

גיל, כיצד בא לידי ביטוי נושא ההעברה הבין דורית בקופת גמל להשקעה – או במילים אחרות – באיזה אופן יכולים המוטבים למשוך את הכספים בקופה ומה המשמעות מבחינת תשלום המס?
יש כמה אפשרויות שעומדות בפני המוטבים או היורשים בקופת גמל להשקעה. האפשרות הראשונה היא פשוט למשוך את הכספים בסכום חד פעמי ולשלם מס רווח בשיעור של 25%, בדיוק כמו במשיכה רגילה מקופת גמל להשקעה. אפשרות נוספת היא לפתוח קופת גמל להשקעה חדשה על שם המוטבים או היורשים ולהעביר את הכספים לחשבון החדש, באופן שאינו נחשב לאירוע מס. הכספים ימשיכו להיות מושקעים בשוק ההון באמצעות קופת הגמל להשקעה והחוסכים יוכלו להעביר אותם בין מסלולי השקעה באופן חופשי או למשוך אותם בזמן שיבחרו. תשלום המס יבוצע רק בעת משיכת הכספים ולמעשה החוסכים נהנים מדחייה בתשלום מס רווח הון.

הזכרת קודם אפשרות של משיכת הכסף בסכום חד פעמי. יש אפשרות למשוך את הכסף ולקבלו כסכום חודשי קבוע, למשל?….

 

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

תחום הסיעוד - אם ובת
תמיד כאן לשירותכם: