fbpx

תשואות נאות של קרנות השתלמות בחודש מארס

התשואה הממוצעת במארס – 2%; כלל עדיין מובילה מתחילת השנה, אנליסט שנייה; אלטשולר שחם בתחתית

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

קרנות ההשתלמות סיפקו תשואה ממוצעת של כ-2% בחודש מארס על רקע המשך העליות בשווקים. מתחילת השנה מדובר על תשואה של כ-4% בקרנות ההשתלמות הכלליות. כלל ביטוח ואנליסט מובילות מתחילת השנה עם תשואה של 4.6%, 4.45% בהתאמה. בתחתית הלמן אלדובי ואלטשולר שחם. מדובר בנתונים מוערכים כשעוד כשבוע יהיו הנתונים הרשמיים.

בחודש מארס בלטה לטובה ילין לפידות עם תשואה של כ-2.5% ואחריה אנליסט עם תשואה קרובה. הלמן אלדובי דבוקה לתחתית גם בחודש מארס.

בהיבט תלת שנתי….

איך לבחור קרן השתלמות? הנחת הבסיס היא שמנהלי השקעות טובים ימשיכו להיות טובים גם בעתיד. זו לא הבטחה מוחלטת. אבל זה המידע היחיד שניתן לגזור ממנו לגבי העתיד. את התשואות של מנהלי הקרנות עדיף לבחון לטווח ממושך. ככל שהתשואות של גוף מסוים טובות לאורך זמן, כך זה מחזק את ההנחה לגבי היותו גוף שיודע לנהל את הכסף והוא ינהל היטב גם בעתיד. עם זאת, יש גם חשיבות לטווח הקצר. תשואה טובה בחודש או בחודשים האחרונים, על פני האחרים יכולה ללמד על שינוי כיוון של מנהל ההשקעות לעומת האחרים, על חשיבה מחוץ לקופסה, על גמישות, על יכולת ליצירת ערך.

קרנות כלליות
רוב הכסף של הציבור, המחזיק קרנות השתלמות נמצא בקרנות השתלמות כלליות. מדובר בקרנות שיש בהן רכיב של מניות אך בעיקר רכיב של אג"ח. אגרות חוב נתפסות פחות מסוכנות, וככה התיק יותר מאוזן. אלא שזה סותר את הגישה של השקעה לטווח בינוני-ארוך….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל 

תמיד כאן לשירותכם: