fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

מהי הדרך הנכונה להעברת ההון שלנו לדורות הבאים?

השיח סביב סוגיית הטלת מס ירושה בישראל, שנמצא בכותרות בחודשים האחרונים, הוא הזדמנות טובה להתחיל לעסוק בשאלות החשובות באמת: מהי החשיבות של העברת הון בין דורי? מהן הדרכים לצלוח את האתגרים בניהולו והעברתו, הן מבחינה משפטית והן מבחינה תפעולית? ואיך אפשר להצליח להעביר "חזון משפחתי" מבלי לבזבז את כל ההון לאורך הדרך?

אתר בית השקעות IBI

נתחיל בשורה התחתונה – סביר להניח שבשנים הקרובות יוטל מס ירושה בישראל. ההסבר לכך טמון בשתי סיבות מרכזיות: ראשית, ברבות ממדינות ה- OECD, זהו מס נהוג; שנית, מס ירושה מייצר הכנסה טובה למדינה.

כיום, עם ריבוי העושר בישראל, שמתחיל לעבור בשנים האחרונות לדורות הבאים, כבר לא ניתן להתעלם מהנושא שנמצא על סדר היום הציבורי בחודשים האחרונים. מעבר לעובדה שמס ירושה הוא מס נוסף על הקרן ולא על הרווח, ועל כן הוא בעל משמעות כלכלית שדורשת התייחסות, מס ירושה הוא טריגר שמעורר מחשבה בנוגע לשאלות שרבים מאיתנו מתחמקים מלשאול ביומיום: מה התכנון העתידי בנוגע להון שצברנו? ומהי המורשת המשפחתית שאנחנו מעוניינים להנחיל לדורות הבאים, באמצעות ההון הרב שנצבר?

השאלות הללו לא פשוטות, בעיקר משום שעד כה, הפתרון לביצוע החזון העתידי המדובר לא היה מספיק נגיש עבור ישראליים. עד לא מכבר משפחות ישראליות שחיפשו לנהל את כספם באמצעות נאמנות נאלצו לעשות זאת מחוץ לישראל. לאחרונה, גם כאן בישראל, ניתן לקיים את אותו התהליך בצורה מקצועית ובטוחה במסגרת– IBI TRUST IL, חברה ניהול הנאמנויות, מקבוצת IBI בית השקעות.

האפשרויות העומדות בפני המורישים – צוואה מול נאמנות

בפני בעלי ההון ישנם שני נתיבים עיקריים לתכנון העתיד המשפחתי והפיננסי של צאצאיהם: הנתיב האחד הוא להתעלם מהנושא – זהו נתיב שאינו דורש דבר, אפילו לא הכנת צוואה. בדרך הזו, הכספים יועברו בבוא העת ליורשים החוקיים באופן אוטומטי. עם זאת, יש לכך השלכות, הן ברמת הניהול הכלכלי של הון, והן ב….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות IBI

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: