fbpx
מחשב ונייד

מי אמר בועה? מה עושים כשהשווקים גואים והריבית אפסית?

לאור הפער בין הגאות בשווקים הפיננסיים והמשבר החריף שפקד את הכלכלה העולמית בשנה האחרונה, עולה השאלה האם קיימת בועה בשווקים, ואם כן, האם היא תמשיך לגדול ומתי היא תתפוצץ? על מה כדאי להסתכל ואיך אפשר להרוויח מזה? הנה כל התשובות

מגזין בית השקעות IBI

על רקע המשבר החריף שפקד את הכלכלה העולמית בולטת מאוד הגאות בשווקים הפיננסים. בחודשים האחרונים מניות של חברות שנדמה כאילו צצו משום מקום, נוסקות לשמיים בחסות “טרפת וול סטריט”, מחירי הביטקוין נמצאים בעלייה מתמדת ולא מעט חברות ממהרות להנפיק.

סביבת הריביות האפסית, אמנם יצרה חוסר נוחות, עם התמחור בשווקים לאורך העשור האחרון, אך היא החריפה מאוד בשנה האחרונה. הכניסה האגרסיבית של הבנקים המרכזיים לרכישות ישירות של נכסים פיננסיים הובילה ללקיחת סיכונים אגרסיבית, בין היתר של משקיעים פרטיים, מתוך תחושה שבמקרה הצורך הבנקים המרכזיים יצילו את המצב.

ובכל זאת, בשלב הזה, להגיד שקיימת בועה כללית בשווקים, זוהי הכרזה קיצונית מדי. ההתנהגות המזכירה בועה, מוגבלת בעיקרה, לכמה מניות וסקטורים ובהחלט התנהגות לא גורפת לאורך ולרוחב השווקים. לכן, ניתן לומר כי ישנם “כיסים בועתיים” בשווקים. הדוגמאות לכך לא מעטות וכוללות מכפילי רווח דו ותלת ספרתיים, גיוסים אדירים ל-SPAC (כניסה לבורסה ללא הנפקה), הנפקות של חברות לא רווחיות בשווי גבוה, עלייה בשיעור חברות הזומבי וכמובן המטבעות הדיגיטליים.

מרבית הכיסים הבועתיים נעים סביב חברות טכנולוגיות חדשות, שמספקות תחזיות צמיחה אגרסיביות, תוך התעלמות מגורמי הסיכון שבדרך כלל מלווים פעילויות כאלה. בהשוואה למחירי העבר והצמיחה החזקה שכבר חווינו, ברמה הנוכחית זאת אכן נראית בועה. לצד זאת, צריך לקחת בחשבון שישנם כמה תחומים בטכנולוגיה ובאנרגיה המתחדשת, בהם הפוטנציאל נראה אינסופי, ועד כמה שהחברות נראות יקרות, עדיין אפשר לראות תסריט של צמיחה מהירה ודרמטית. אם נסתכל כמה שנים קדימה……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות IBI

 

מחשב ונייד
תמיד כאן לשירותכם: