fbpx
אבנים מאוזנות

משרד המשפטים מתעקש על פרטיות הנפטרים, האוניברסיטאות משלמות פנסיה למתים

חצי שנה לאחר שהאוניברסיטאות עתרו לבית המשפט לאור סירוב המדינה להצליב את רשימת מקבלי הגמלאות שלהם עם מרשם האוכלוסין כדי לברר מי נפטר, התקיים היום דיון שבו התברר: הצדדים לא מצאו פתרון. השופט אלכסנדר רון יצטרך למצוא דרך חוקית שתמנע את המשך הבזבוז

תומר גנון, אתר כלכליסט

האוניברסיטאות הגדולות ימשיכו בינתיים לשלם פנסיה תקציבית לגמלאים או שאריהם שנפטרו בעקבות סירובו של משרד הפנים להצליב את רשימת הזכאים עם נתוני מרשם האוכלוסין. כך עולה מדיון ראשון שנערך היום (ה') בבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה מינהלית שהגישו ארבע מוסדות להשכלה גבוהה נגד שר הפנים ומשרד המשפטים.
העתירה הוגשה לאחר שבאוניברסיטה העברית בירושלים גילו במקרה כי 8 זכאי גמלה מטעמה נפטרו. במהלך הדיון עדכנו הצדדים את השופט אלכסנדר רון כי לא מצאו פתרון, והוא הודיע לצדדים שייתן פסק דין.
על פי העתירה, שלה שותפים גם הטכניון, אוניברסיטת ת"א ואוניברסיטת חיפה, לאור המצב שבו משרד הפנים מסרב לבצע בדיקה עבורן מי מהגמלאים נפטרו "לא ניתן להעריך את היקף התשלומים המשולמים על ידם – לשווא – במהלך החודשים האחרונים, אולם ככל הנראה מדובר בסכומים משמעותיים ביותר". האוניברסיטאות מבקשות מבית המשפט לחייב את המדינה….

על פי מכתב שנשלח ממשרד הפנים לאוניברסיטה העברית בחודש אפריל, הנוהל שונה משום שאוניברסיטה, בהיותה מוסד להשכלה גבוהה, אינה זכאית ….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

אבנים מאוזנות
תמיד כאן לשירותכם: