fbpx
יד עוצרת נפילה

מעמד הביניים ימשיך לשלם? קבלו את מס הבריאות החדש

המס החדש שהסתתר בתקציב המדינה: היטל של 40% על תשלומים לרופאים פרטיים, שכמוהו כמס בריאות לכל דבר. הרופאים העצמאיים לשר האוצר: "אין מדובר ברפורמה שתביא ל'חיזוק מערכת הבריאות הציבורית', אלא בגזירה קשה וחריגה שתגרום להתייקרות משמעותית של שירותי הבריאות

סוניה גורודיסקי, אתר וואלה!

האם שר האוצר אביגדור ליברמן, יזם צעד שלפחות על פניו פוגע במעמד הבינוני, הפרה החולבת של המסים בישראל? הכוונה היא לאחד הסעיפים הבעייתיים ביותר בחוק ההסדרים שנמצא היום בדיוני הממשלה הוא היטל בגובה 40% על תשלומים לרופאים פרטיים, עליו דווח בוואלה מיד עם חשיפת טיוטת חוק ההסדרים.
אמנם אין מדובר ב"מס" במובן הקלאסי של המילה, כזה שיושת באופן גורף על הציבור, אבל ברור שהרופאים הפרטיים לא יוותרו לחברות הביטוח על התשלום שמתקבל ממבוטחיהם – ואלה מצידן לא יספגו את התשלום החדש – וישיתו אותו על המבוטחים, כלומר על רוב אזרחי ישראל.

לכאורה כוונת האוצת טובה, כפי שפירט גורם במשרד את השיקול המרכזי מאחורי ההצעה: "לצורך חיזוק מערכת הבריאות הציבורית ונוכח ההשפעות החיצוניות של המערכת הפרטית על מערכת הבריאות הציבורית האוצר מציע החל מ-1 בינואר 2022 להטיס מס בגובה של 40% על כל תשלום שישלמו חברות הביטוח או קופות החולים לרופא או למוסד הרפואי, בגין פעילות פרטית של ניתוחים וייעוציים".
לכאורה לא מדובר במס שיחול באופן ישיר על הפציינטים, אך כאמור לא מן הנמנע כי אם המהלך יאושר הוא יגולגל גם לצרכן הסופי, דרך הקטנת ההחזרים או הגדלת פרמיות הביטוח….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר וואלה!

 

יד עוצרת נפילה
תמיד כאן לשירותכם: