fbpx

תעלו את גיל הפרישה, רק אל תגעו לנו בהטבות המס

בקרנות הפנסיה החדשות ניתן לפרוש בכל שלב החל מגיל 60, אך למרות זאת העלאת גיל הפרישה תפגע גם בהן; וגם – מה סכום קצבת ביטוח לאומי לנשים, מהן הטבות המס בפנסיה ומהם היתרונות בפרישה מאוחרת?

נדב טסלר , אתר ביזפורטל

העלאת גיל הפרישה לנשים לא הייתה צריכה להשפיע לכאורה על נשים שחוסכות בקרנות הפנסיה החדשות. נשים אלו יכולות לפרוש בהתאם לרצונן ולקבל קצבה בהתאם לסכום שצברו. אך להגדרת גיל הפרישה השפעה גם במקומות אחרים מלבד קרן הפנסיה כמו קצבאות ביטוח לאומי והטבות על המס על קצבת הזקנה. שני מקורות שמשפיעים על כלל החוסכות בישראל.

הדיון בנוגע להעלאת גיל הפרישה מתחיל בשנת 2000 אז קבעה ועדה ברשות השופטת שושנה נתניהו שיש לעלות את גיל הפרישה לגברים מ-65 ל-67 ולעלות את גיל הפרישה לנשים בהדרגה עד שישתווה לגיל הפרישה לגברים – כלומר 67.

אמנם מסקנות הוועדה לא יושמו אך במסגרת התכנית הכלכלית בשנת 2003 אומץ בחלקו המתווה של הועדה. הכנסת החליטה כי גיל הפרישה לנשים יעלה על פני מספר שנים לגיל 62 בלבד. גיל הפרישה לגברים אכן עלה מגיל 65 לגיל 67. גם הוא על פני מספר שנים.

דחיית גיל הפרישה והשפעתו על ביטוח לאומי
לצד תכנית הייצוב של קרנות הפנסיה הוותיקות ישנה מטרה נוספת בדחיית גיל הפרישה לנשים והיא לסייע באיזונו של ביטוח לאומי. על פי התרחישים הקיימים היום…..

גם הטבות המס על הקצבה תלויות בגיל הפרישה
רחוק מאוד מקרנות הפנסיה הוותיקות וביטוח לאומי נמצאת גם פקודת מס הכנסה. מתוקף הפקודה זכאים הפורשים לפנסיה להטבות מס שעשויות להגיע כיום ל-4,400 שקל לחודש. את ההטבות ניתן לנצל החל מגיל פרישה, כלומר 62 לנשים ו-67 לגברים.
את ההטבות ניתן לנצל גם במקביל לעבודה כלומר לקבל קצבת זקנה הכוללת הטבות מס ולנצל את נקודות הזיכוי על ההכנסה מעבודה. העלאת גיל הפרישה תרחיק את ניצול הטבות המס….

 

לחץ כאן להמשך קריאת הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: