fbpx

סיכום דירוג קופות גמל להשקעה במחצית הראשונה של השנה

אלטשולר שחם שמנהלת חצי מהיקף קופות הגמל להשקעה הניבה מתחת לממוצע התשואות המשוקלל של כל הגופים; התשואה הממוצעת במסלול הכללי מתחילת השנה – 7.3%, במסלול המנייתי – 13%

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

קופות הגמל להשקעה במסלול הכללי הניבו במחצית הראשונה של השנה תשואה של כ-7.3% וזאת בהמשך לתשואה ממוצעת של 4.6% בשנה שעברה. המובילה מתחילת השנה היא הראל עם תשואה של 8.16%, כשבטווח של 12 חודשים מובילה הפניקס עם 22.07%. בטווח של 36 חודשים מובילה אנליסט ואחריה הפניקס.
קופת גמל להשקעה היא מוצר חדש יחסית וקצת קשה לעיכול, אבל כשהציבור הפנים את היתרונות הוא הזרים לקופות הללו כספים בהיקפים משמעותיים. היקף הנכסים המנוהלים בקופות הללו הוא כ-23 מיליארד שקל ומדובר בקטגוריה הצומחת ביותר בקופות הגמל. זאת היתה המטרה של האוצר עם השקת המוצר לפני כחמש שנים – להסיט כספים לחסכונות שעשויים להיות לטווח ארוך, וזה בהדרגה מצליח.
למעשה, לא מדובר בקופת גמל. למרות השם – "קופת גמל להשקעה", אין בקופת גמל להשקעה חובה לחסוך לטווח ארוך כפי שיש בקופות האחרות. אבל כן עדיף לחסוך בקופת גמל להשקעה לטווח ארוך כי אז נהנים מהטבות המס של החיסכון לטווח ארוך (החיסכון הפנסיוני – פנסיה וקופות גמל רגילות), אבל החוסך יכול…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

תמיד כאן לשירותכם: