fbpx
מסדרון בית חולים

חברת הביטוח לקשישה: את סיעודית, אבל רק לחודשיים

בת 75 שסובלת ממחלות רבות תובעת את הראל בטענה שזו העבירה אותה לא פחות משש בדיקות משפילות בתוך שנה, אף שביטוח לאומי קבע שהיא סיעודית. הראל: "דוחים את הטענות בתביעה"

רונית מורגנשטרן, אתר MAKO.CO.IL

כמה בדיקות צריכה קשישה לעבור כדי שחברת הביטוח תסכים לשלם לה תגמולי ביטוח סיעודי, אותו רכשה בדיוק לצורך זה?

בתביעה שהוגשה לאחרונה טוענת אישה בת 75 להתעמרות מצד חברת הביטוח לאחר שנדרשה לעבור בתוך 13 חודשים שש בדיקות מביכות, חלקן משפילות. בין היתר, היא נדרשה להוריד את מכנסיה פעם אחר פעם לבחינת הכרה במצבה הסיעודי, אף שהוכרה כסיעודית על ידי המוסד לביטוח לאומי. לאחר כל בדיקה האריכה החברה את ההכרה בה כסיעודית לכמה חודשים בלבד.
ענף ביטוחי הסיעוד סובל שנים מתדמית ירודה, שנשענת בין היתר על סיפורים קורעי לב של מבוטחים שנקלעו למצב סיעודי, רובם בגיל השלישי; דווקא בנקודת הזמן הקריטית הזו, במקום שחברת הביטוח תושיט להן יד, היא מעבירה אותם 'מדורי גיהנום' ומאלצת אותם לא פעם להיקלע לסאגה משפטית ארוכה ומייסרת.
במקרה זה, מדובר באישה בת 75, שסובלת מזה שלוש שנים ממחלות רקע רבות, ובין היתר, יתר לחץ דם, אסתמה, מחלת פרקים, שלבקת חוגרת, פיברומיאלגיה, אנמיה, סחרחורת, לרבות דיכאון קשה עם מרכיב פסיכוטי וכן ירידה קוגניטיבית. למעשה, היא טוענת, כי החל משנת 2018 היא מצויה במצב סיעודי, וזאת בשל הצורך שלה בסיוע בתפקודי היום יום – היא אינה שולטת על סוגריה, ואינה מתהלכת לבד וזקוקה בין היתר לסיוע ברחצה.

בכול חודשיים בדיקה מביכה נוספת
כחודשיים לאחר מכן, לאור מצבה הבריאותי הירוד, היא פנתה לחברת הראל, בה בוטחה בפוליסה סיעודית על מנת לממש את זכאותה לקבלת תגמולי ביטוח. בנקודת זמן זו, מתחילה מסכת חריגה מאוד בה האישה נאלצת להיבדק לא פחות משש פעמים בפרק זמן של כ-13 חודשים, בבדיקות תפקודיות וקוגניטיביות, במסגרתן בין היתר, היא נדרשת להוריד את מכנסיה אל מול בודק מטעם חברת הביטוח, במטרה לברר האם היא יכולה להתלבש לבד.
הבדיקה המביכה הראשונה נערכה לה בחודש מרץ 2020 ולאחריה, היא נבדקה שוב בחודש מאי ולאחר מכן גם בחודש יולי 2020……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר MAKO.CO.IL

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: