fbpx

האם כדאי לתזמן את השוק? בדקנו אם הסיכון שווה את הסיכוי

לפניך המחקר שבודק עד כמה גדולה והרסנית עשויה להיות הפגיעה הפוטנציאלית בתשואה כשמנסים לתזמן את השוק

אתר חברת 'מגדל'

בין אם כדי למקסם רווחים ובין אם כדי למזער סיכונים, השאיפה לתזמן את השוק היא אחד הפיתויים הגדולים ביותר בקרב משקיעים. בתקופות של משבר ותנודתיות בשווקים, הפיתוי גדול במיוחד: בתקופת הקורונה, למשל, מדד ה-S&P500 נחתך ב-34% במהלך 23 ימי מסחר (עד ה-23 במרץ 2020) וזינק ב-27% תוך 15 ימי מסחר בלבד.

אין ספק שהדינמיקה בשווקים השתנתה, והם מתאפיינים יותר ויותר בתנודות חדות ומהירות באופן חסר תקדים. מנגד, זה לא סוד שברוב המקרים הניסיונות לתזמן את השוק לא צולחים ואף גורמים לקיבוע הפסדים. לאור זאת, החלטנו לבדוק: עד כמה קשה לתזמן את השוק והאם הסיכון שווה את הסיכוי להרוויח?

המחקר המיוחד שערכנו בנושא העלה ממצאים מפתיעים, ובראשם עד כמה גדולה והרסנית עשויה להיות הפגיעה הפוטנציאלית בתשואה כאשר מנסים לתזמן את השוק. במסגרת המחקר, בדקנו גם מה הקשר בין הימים הכי טובים להשקעה לימים ההפסדיים ביותר והאם כדאי לשמור על עקביות בהשקעות, וכיצד משקיע ארוך טווח יכול לנצל את התנודות בשווקים כדי להגדיל את התשואה. תמצית הממצאים לפניכם:

האם יש קשר בין הימים הרווחיים ביותר לבין הימים הגרועים ביותר למשקיעים?
המחקר שערכנו מתבסס על נתונים כלכליים היסטוריים של מדד המניות המוביל בארה"ב S&P 500 לאורך 25 השנים האחרונות (בין התאריכים 20.4.1995 – 20.4.2020). ראשית, זיהינו את הימים הטובים והגרועים ביותר במדד, בחנו אם ישנה חוקיות לגבי התקופות במהלכן ימים אלה מתקיימים, ובדקנו את מידת השפעתם על התשואה הכללית בטווחים שונים.

בחנו את 10 הימים הרווחיים ביותר ו-10 הימים ההפסדיים ביותר בשווקים במדד ה-S&P 500. שלא במפתיע, מצאנו שהימים הכי הרווחיים היו לאחר הנפילות החדות ביותר לאורך התקופה, כלומר בשנים 2008 (משבר הסאב פריים) ו-2020 (משבר הקורונה). מה שעשוי להפתיע משקיעים רבים הוא שחלק ניכר מהימים הרווחים ביותר נרשמו במהלך המשברים, ולא אחריהם.

הימים הרווחיים ביותר להשקעה היו עוקבים ל-10 הימים הגרועים ביותר למשקיעים. כדאי……..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר מגדל

תמיד כאן לשירותכם: